گالری عکس درخت میوه ستاره

کارامبولا یا همان درخت میوه ستاره ای درختی همیشه سبز، کوچک، کند رشد با تنه ای کوتاه یا به شکل درختچه ای است. این درخت دارای شاخ و برگ انبوه با تاجی گرد یا کروی شکل است.

برگ ها به صورت مرکب، نرم، سبز، با آرایش مارپیچی در اطراف شاخه ها، پرمانند یا شانه ای که دارای یک برگچه ی انتهایی و حدود ۵ تا ۱۱ برگچه جانبی و متقابل می باشد. هر برگ حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر طول و هر برگچه حدود ۳٫۸ تا ۹ سانتیمتر طول داشته و تخم مرغی شکل می باشد.سطح فوقانی برگ ها صاف و بدون کرک و سطح تحتانی دارای کرک های نرم و به رنگ مایل به سفید می باشد. برگ های این گیاه به شوک و تکان ناگهانی حساس بوده و در صورت بروز این اتفاق، به یکدیگر نزدیک می شوند.

گل ها به رنگ بنفش با خطوطی ارغوانی و کرکدار بوده که در حاشیه ی برگ ها تشکیل می شوند. این گل ها در خوشه های گل کوچک و در انتهای شاخه ها و یا گاهی روی شاخه های بزرگ یا تنه ی اصلی به وجود می آیند. هر خوشه ی گل به وسیله ی یک ساقه ی قرمز رنگ به درخت متصل می شود. گل ها کامل، زنگوله ای شکل، به عرض ۶ میلیمتر و دارای پنج گلبرگ هستند.

میوه ها کشیده و به صورت طولی دارای ۵ تا ۶ زاویه، به طول ۶٫۳۵ تا ۱۵ سانتیمتر و عرض ۹ سانتیمتر می باشند. این میوه ها دارای پوستی نازک و مومی به رنگ زرد مایل به نارنجی هستند. میوه های رسیده دارای عصاره ای زرد رنگ و بافتی ترد بوده که در صورت بریده شدن از مقطع عرضی، به شکل ستاره دیده می شوند. میوه دارای عطر اگزالیک اسید است که در میوه های مختلف از قوی تا ملایم متفاوت می باشد. طعم و مزه ی آن نیز از ترش تا شیرین ملایم متفاوت است.

هر میوه ممکن است بیش از ۱۲ بذر به طول ۶ تا ۱۲٫۵ میلیمتر داشته باشد. این بذر ها پهن، نازک و قهوه ای رنگ هستند. برخی کولتیوارها نیز میوه هایی بدون بذر تولید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *