گالری عکس درخت سیکاس

کلمه سیکاس یک نام تیپی است و به گیاهانی از خانواده Cycadها اطلاق میشود. سیکاس مورد نظر ما و سیکاسی که بیشتر در ایران کشت شده با نام علمی Cycas revoluta و از بستگان دور پالم*ها به شمار میرود.

سیکاس که در میان گیاهان تزئینی به سلطان گیاهان معروف می باشد گیاهی است بسیار مقاوم به طوری که کسی این گیاه را تا به حال ندیده باشد با لمس برگ های آن احساس اینکه این گیاه مصنوعی است، به آن دست می دهد.
این گیاه دارای پیاز می باشد که در ایران اکثرا تکثیرش از طریق گرفتن بچه پیاز از کنار گیاه مادر می باشد البته این گیاه همانند دیگر گیاهان دارای نر و ماده می باشد که تا وقتی این گیاه به گل نشیند تشخیص آن غیر ممکن می باشد.
تکثیر اصولی از طریق بذر گیاه که در صورت به گل نشستن با انتقال گرده از گیاه نر به ماده امکان پذیر است که به دلیل طولانی بودن زمان به گل نشستن گیاه غیر اقتصادی است.

برگهاي بارخيز در آغاز رويش بهم فشرده بوده ولي بعدآ از هم فاصله مي گيرند و بالاخره برگهاي حاوي انتهاي تنه درختاني که داراي برگهاي بارخيز هستند به رشد خود ادامه داده و توليد برگهاي جديدي گرداگرد انتهاي گياه مي نمايند و هرساله برگهاي جديدي به همين شکل ظاهر مي شوند .

طول برگهاي سيکاس Cycas ممکن است به دو متر برسد و رنگ آنها سبز تيره مي باشد .

این گیاه قابلیت با محیط های باز و هوای آزاد را دارد چنانچه در سفر به شمال کشور دیده باشید اکثرا از این گیاه در فضای سبز و باغچه های خانگی استفاده می شود.

پست های مرتبط

سیکاس
گالری عکس بامبو
گالری عکس درخت کاکائو
گالری عکس یک درخت انار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *