گالری عکس درخت انار

انار درخت کوچکی است که ارتفاع آن حداكثر تا ۶ متر میرسد و در مناطق نیمه گرمسیری میروید. گلهای انار درشت به رنگ قرمز اناری ولی بی بو میباشد. میوه آن کروی با اندازه های مختلف دارای پوستی قرمز رنگ و یا زرد رنگ میباشد. رویهمرفته در حدود بیست نوع مختلف انار كه شامل واريته هاي بسيار متنوعي ميباشد در دنیا موجود است. انار از گياهان بومي ايران بشمار مي آيد، و امروزه به صورت وحشي در كليه سواحل درياي شمال و نقاط استپي معتدل نظير جنگلهاي غرب در لرستان، كردستان، بختياري و فارس ميرويد. ايرانيان از حدود سه هزار سال پيش با كشت انار آشنائي داشتند و با كشت مداوم آن در نقاط مختلف و مساعد آنرا به صورت اهلي درآورده و با سلكسيونهاي متعدد موفق به كشت ارقام پر محصول و مرغوب تجاري در كليه مناطق از جمله در نواحي حاشيه كوير مركزي ايران شدند. به گونه اي كه هم اكنون شهرهاي مستقر در اين مناطق از عمده ترين مراكز استقرار باغات انار ميباشند.

تامين نياز غذائي درختان بشكل بهينه ضامن توليد اقتصادي و بهره برداري مناسب خواهد بود. از اينرو شناخت دقيق نياز غذايي درختان انار و نقش هر يك از عناصر غذايي در چرخه سوخت و ساز يا متابوليسم گياه راهنماي ما در مديريت و نگهداري باغات انار ميباشد.
بدليل تاثيرات كودهاي شيميايي بر سلامت خاك و كيفيت محصولا كشاورزي موضوع استفاده از كودهاي آلي و حذف كامل كودهاي شيميايي از چرخه توليد و تمركز بر توليدات ارگانيك مسئله مهم ديگري است كه مسير كشاورزي نوين را روشن ميسازد. هدف ما در اين سايت نيز توسعه باغداري ارگانيك ميباشد. باغات انار ايران عملا از سموم كشاورزي استفاده نميكنند. ميتوان با افزايش آگاهي باغداران و ارتقاء ديدگاه كارشناسان باغداري موضوع حذف كودهاي شيميايي را مديريت كرده و با ارائه جايگزينهاي موثر باغات انار ايران را بسوي توليدي كاملا ارگانيك هدايت نمود.

در مورد هرس و تربيت اكثر درختان پرورشي الگوهاي متعارف و علمي موجود ميباشد. متاسفانه در مورد درختان انار الگوي متعارف و ثبت شده اي جهت تربيت و هرس آنها در دسترس نميباشد، با توجه به تجربه عملي ما و تبعيت از الگوي معماري ۱۰۰۰ درخت در هكتار، هرس و تربيت اسكلت درختان متاثر از اين نوع معماري خواهد بود. انار درختي است كه در سالهاي اوليه پس از كاشت رشد سريعي داشته و در صورت برخورداري از شرائط مناسب از سال سوم به بار مينشيند. توليد پاجوش فراوان از ويژگيهاي اين درخت است، مراقبت از فرم گيري صحيح اسكلت اين درخت در سالهاي اوليه و حذف مستمر پاجوشها و شاخه هاي نرك و سربرداري از درخت در سالهاي پس از بلوع ، جهت ممانعت از رشد طولي درخت و توجه به آفتاب سوختگي محصول از نكات مهم در موضوع هرس درختان انار ميباشد.

پست های مرتبط

گالری عکس انار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *