گالری عکس خورشت فسنجان

مواد لازم

روغن ونمک به میزان لازم

زعفران ساییده به دلخواه کمی

پیاز (رنده شده) ۱عدد

رب انار (ترش یا شیرین بودن رب انار به شما بستگی دارد)

مغز گردو آسیاب شده نیم کیلو

مرغ (سینه ران یا فیله هر کجای مرغ رو که دوست دارید)

شکر ۲الی ۳ قلشق غذاخوری

طرز تهیه خورشت فسنجان

برای تهیه فسنجون ابتدا پیاز خرد شده را تفت می دهیم تا خوب سرخ شود و بعد از اینکه پیاز خوب سبک و سرخ شد گردو های آسیاب شده را اضافه می کنیم.

بعد از تفت گردو نمک و ادویه را می افزاییم و بعد درون مواد آب ریخته و اجازه می دهیم تا شروع به پخت کند. برای اضافه کردن گوشت و یا مرغ می توانید گوشت را داخل موادی که در بالا گفتیم از ابتدا اضافه کنید تا بپزد

و یا اینکه آنها را جداگانه بپزید و در اواسط پخت خورشت به مواد اضافه کنید. بعد از حدود ۴۰ دقیقه رب انار و شکر را به فسنجون اضافه کنید تا خوب به خورد مواد رفته و مزه آن را لذیذ کند.

خورشت فسنجان هم مثل خورشت قورمه سبزی ترش بودن مزش خیلی مهم هست . رب انار انواع مختلفی داره که بعضیها خیلی ترش و بعضی ها ملس هستن و به نسبت این ترشی باید در خورشت اضافه بشن

ولی دو قاشق سر صاف رب انار برای فسنجان ملس کافیه پس اگر ترش دوست دارید میتونید یکی دو قاشق بیشتر استفاده کنین و اگر شیرین دوست دارین میتونین یک قاشق رب اناز اضافه کنین و دو سه قاشق شکر.

فوت کوزه گریش اینه که وقتی رب انار اضافه میشه و بلافاصله خورشت رو بچشین احساس میکنین ترشیش خیلی کمه و این در حالیه که اگر بیست دقیقه بعد همون رو بچشید

متوجه میشید اصلا کم نبوده و ترش شده و این به خاطر اینه که ترشی رب انار خودش رو بعد از دقایقی نشون میده و همین باعث میشه بعضیها به اشتباه بیفتن و ترشیش رو زیاد کنن.

رب انار باعث تیره شدن رنگ گردوها میشه. نکته دیگه اینه که اضافه کردن شکر رنگ فسنجان رو به قهوه ای تیره و سیاهی میبره. همچنین خیلی ها برای خوشرنگتر شدن فسنجان در اون یک قاشق رب گوجهمیریزن.

اگر خورشت فسنجان آماده شد و احساس کردید به اندازه دلخواه شما روغن نینداخته است ، در اخر یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید ، این کار به روغن انداختن خورش کمک می کند.

به طور کلی خورشت فسنجان هم مانند خورشت قیمه و خورشت قورمه سبزی ، از غذاهایی محسوب می شود که فوت و فن های بسیاری دارد و با تجربه کردن میشود خورشت خوشمزه تری تهیه کرد ، توجه داشته باشید مقدار آب و به اندازه ریختن رب انار در طعم دهی فسنجان خیلی اهمیت دارد.

اگر می خواهید اشتهای مهمانان را بیش از پیش تحریک کنید ، با تزییین خورشت فسنجون با دانه های انار و مغز گردو می توانید این کار را انجام دهید. البته رنگ این خورشت مهمترین معیار برای اکثر افراد به حساب می آید . با دقت در این پست می توانید یک خورشت خوش طعم و خوشرنگ داشته باشید.

برخی در این خورش مقدار کمی کاکائو خالص می ریزند تا رنگ آنرا سیاه تر و زیباتر کنند البته در طعم آن هم تاثیر خواهد گذاشت البته اگر روغن موجود در گردوها را به خوبی خارج کنید رنگ خورش شما عالی خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *