گالری عکس حمام های سولفور در تفلیس گرجستان

حمام های گوگردی در محله ای قرار دارند بنام آبانتوبانی َAbanotubani که بخشی از منطقه تفلیس قدیم است. آب گرم این حمام ها مستقیم از چشمه های آبگرم تامین می شود. یکی از آنها که در محله ارتاجالای شهر تفلیس واقع شده به حمام شاه عباس معروف است کاشی کاری های آن به سبک صفویه و احتمالا زمان ساخت آن مربوط به آن دوران می باشد. این حمام هیچ وسیله گرم کننده ای ندارد و آب گرم آن کاملا طبیعی است و باور بر این است که دارای اثرات درمانی می باشد.

اُربیلیانی

زیباترین حمام شهر تفلیس است، اطراف آن مناره هایی زیبا ساخته شده  که با پنجره های نوک تیز و کاشی های آبی  تزیین شده اند. بین مردم این مکان به حمام آبی معروف است .فضای داخلی این حمام با موزاییک های سبز و سرامیک های سفید پوشیده شده است و مکان آرام بخشی را ایجاد کرده است .

حمام های معروف و قدیمی دیگری هستند BEBOTOV ،  SUMBATOV،  ZOBALOV

که مالکانشان از گذشته دور این آنها را اداره میکردند.

حمام های تفلیس از قدیم به سبک شرقی با سقف کنبدی نیم کره ای شکل ساخته میشدند. در مرکز سقف دریچه هایی برای ورود نور به فضای داخلی حمام  ساخته شدند چراکه سطح حمام ها از زمین پایینتر بودند وبا این کار نور داخل حمام را تامین میکردند.

در گذشته های خیلی دور از حمام ها فقط برای استحمام استفاده نمیشد بلکه مکانی برای معارفه دختران دم بخت  به افرادی که تمایل و موقعیت ازدواج دارند بوده است و در روزهای ویژه جشنهایی  برگزار میشد و این تبادلات صورت میگرفت . افرادی هم در این رابطه و تبادلات واسطه گر بودند .

حمام های سولفورامروزه نه تنها نزد توریستها محبوب است بلکه افراد محلی نیز برای استفاده از اثرات درمانی آب گرم سولفوربه این حمامها مراجعه میکنند .معمولا در این حمامها اتاقهای کوچک با حوضچه برای استفاده شخصی از آب گرم سولفور وجود دارد .فقط نشستن در این آب و بعد از آن یک ماساژ ویژه احساس تولد دوباره را برای فرد ایجاد میکند .

پست های مرتبط

گالری عکس کلیسای سامبا در گرجستان
گالری عکس شهر تفلیس در گرجستان ۲
گالری عکس دریاچه لاک پشتها و لیسی در گرجستان
گالری عکس موزه استالین گرجستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *