گالری عکس تخمه کدو

تخم كدو منبعی غنی از مواد معدنی، پروتئین و چربیهای غیر اشباع است كه در سلامت پروستات، استخوان‌ها و پیشگیری از التهاب مفاصل موثر است.

تاثیر تخمه كدو در حفظ سلامت پروستات

تخمه‌ی کدو تأثیر مثبتی روی سلامت پروستات دارد. در طب سنتی از تخمه‌ی کدوتنبل برای درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات استفاده می‌کنند. ترکیبات موجود در تخمه‌ی کدو روی ادرار کردن تأثیر می‌گذارد اما روی حجم پروستات تأثیری ندارد. البته نتیجه‌ی پژوهش دیگری که در سال ۲۰۰۶ روی موش‌ها انجام شده نشان می‌دهد که مصرف تخمه‌ی کدو روی این ارگان تأثیر مثبت دارد.

تاثیر تخمه كدو در حفظ سلامت استخوان
تخمه كدو علاوه بر این كه در حفظ سلامت استخوان موثر است، باعث افزایش دانسیته استخوانی هم می‌شود. اگر چه اغلب گمان بر این است كه پوکی استخوان بیماری زنان یائسه است ولی مشكل بالقوه مردان مسن نیز به شمار می رود. تقریبا ۳۰ درصد شكستگی‌های لگنی در مردان اتفاق می افتد، به طوری كه یك مرد از هشت مرد بالای ۵۰ سال دچار شكستگی‌های ناشی از پوكی استخوان می شوند.
طبق مطالعه‌ای كه روی ۴۰۰ مرد در محدوده سنی ۴۵ تا ۹۲ سال صورت گرفت و در نشریه امریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسید، مشخص شد كه همبستگی واضحی بین مصرف پایین روی، میزان پایین مواد معدنی در خون و بروزاستئوپرز در استخوان لگن و ستون فقرات وجود دارد.
تاثیر خواص ضد التهابی تخم كدو در التهاب مفاصل
در مطالعات حیوانی با مقایسه تاثیر تخمه كدو در كاهش علائم التهاب با مصرف داروی ایندومتاسین، مشخص شد كه تخمه كدو برخلاف دارو، سطوح چربی‌های تخریب شده (چربی‌های پر اكسید) را در سطح داخلی مفصل افزایش نمی‌دهد كه در حقیقت عارضه جانبی ناشی از دارو بوده و در پیشرفت التهاب مفاصل موثر است.

پست های مرتبط

گالری عکس بادام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *