گالری عکس بیسکویت

یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین خوراکی های موجود در سراسر دنیا ، خانواده ی بیسکوییت ها هستند ، این خوراکی ها از دو سه قرن پیش تولید می شده اند و از همان زمان نیز مورد استقبال مردم در سراسر دنیا قرار گرفتند.بیسکویت

بیسکویت گونه ای خوراکی ست که مادهٔ اصلی آن آرد است.

حدود ۲ یا ۳ قرن پیش، مردم دنیا تصمیم گرفتند یک خوراکی مغذی و سبک تولیدکنند که سریع فاسد نشود. هدف اولیه از تولید بیسکویت ها، در اختیار داشتن یک خوراکی مفید برای نیروهای دریایی بود که امکان دسترسی به غذاها و خوراکی های تازه نداشتند…

ایتالیایی ها برای اولین بار، بیسکویتی با نام «بوچلیوم» را از آرد گندم تهیه کردند. بیسکویت های اولیه، تنوع و شیرینی بیسکویت های امروزی را نداشتند و خشک و سفت بودند. حالا با گذشت زمان و روش های مختلفی که برای پخت بیسکویت به کار می روند، حجم انبوهی از آنها را در قفسه فروشگاه ها می بینیم که در پوستر این شماره به بررسی معایب و مزایای برخی از آنها می پردازیم.

بیسکویت کرم دار

بیسکویت های کرم دار، از پرکالری ترین و چرب ترین بیسکویت ها هستند. معمولا هر عدد از این بیسکویت ها از ۲ بیسکویت و یک لایه خامه پرچرب تشکیل شده اند. بنابراین مصرف آنها به هیچ وجه به افرادی که چربی یا قند خون دارند، توصیه نمی شود. افرادی هم که از اضافه وزن و چاقی رنج می برند باید تا حد امکان دور بیسکویت های کرم دار را خط بکشند، اما کسانی که لاغری مفرط دارند و می خواهند کمی وزنشان را بالا ببرند، می توانند با چای عصرانه شان، یکی دو عدد از این بیسکویت های کرم دار را هم میل کنند.

بیسکویت رژیمی

معمولا در تهیه بیسکویت های رژیمی یا مخصوص دیابتی ها، از روغن استفاده می شود اما تولیدکنندگان به جای شکر، از شیرین کننده های مصنوعی کمک می گیرند. شیرینی شیرین کننده های مصنوعی حدود ۳۰۰ برابر بیشتر از قندوشکر معمولی است و به همین دلیل به خانواده ها توصیه می شود برای پیشگیری از شیرین شدن بیش از اندازه ذائقه شان، تا جایی که می توانند فریب تبلیغات را نخورند و سراغ بیسکویت های رژیمی نروند. چربی موجود در این بیسکویت ها هم برای بدن مضر است.

بیسکویت سبوس دار

انواع بیسکویت های سبوس دار، از آرد کامل تهیه می شوند و به همین دلیل هم فیبر آنها از سایر بیسکویت ها بیشتر است. فیبر بیشتر بیسکویت های سبوس دار باعث شده است متخصصان تغذیه، مصرف یک تا دو عدد از آنها را به عنوان عصرانه یا سایر میان وعده ها، به افرادی که قصد کم کردن وزن دارند، توصیه کنند. البته ناگفته نماند که بیسکویت های سبوس دار هم دارای کالری هستند و مصرف بیش از اندازه آنها هم باعث بالا رفتن وزن می شود.

نکات مهم و قابل توجه در مورد بیسکویت

بیسکویت هایی که با آرد گندم تهیه می شود برای کودکان کم تر از هفت ماه، توصیه نمی شود. عوارض مصرف این خوراکی برای کودکان سه، چهارماهه می تواند به شکل آلرژی به گندم و اسهال های مزمن تظاهر کند. بیسکویت شکلاتی برای کودکان بیش فعال توصیه نمی شود.

بیش تر بیسکویت هایی که به صورت فله ای در برخی مغازه ها یا نانوایی های فانتزی تهیه می شود، اغلب حاوی مواد افزودنی و نگه دارنده های غیرمجاز با دوز بالا بوده و در شرایط غیربهداشتی تولید می شود. این محصولات گرچه قیمت پایین تری داشته و به صرفه تر است؛ اما به دلیل آن که تاریخ تولید نامعلوم، شرایط نگه داری نامساعد و مواد اولیه ی نامرغوب دارد و اغلب به صورت روباز و خارج از بسته بندی به دور از نظارت وزارت بهداشت تهیه و عرضه می شوند، برای سلامت مصرف کننده به خصوص کودکان و دانش آموزانی که مصرف مستمر و طولانی مدت دارند، مخاطره آمیز است.

پست های مرتبط

انواع مختلف بیسکوییت
گالری عکس بیسکویت های خوشمزه
گالری عکس بیسکویت (۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *