گالری عکس باسلوق

اغلب کدبانوهای ایرانی به پخت شیرینی های خوشمزه و خوش طعم علاقه مند هستند. شیرینی های ایرانی انواع مختلفی دارند که باسلوق یکی از انواع این نوع شیرینی ها است؛ طرز تهیه باسلوق در منزل راحت و آسان است و شما می توانید این نوع شیرینی را با روش های مختلف تهیه کنید.

مواد لازم

نشاسته ۱ لیوان

شکر ۲ لیوان

گلاب نصف لیوان

پودر ژلاتین ۲ قاشق چایخوری

آب ۳ لیوان

وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری

پودر نارگیل و مغز گردو به مقدار لازم

طرز تهیه

نشاسته را داخل کاسه ای بریزید و به آن ۱ لیوان آب سرد اضافه کنید و ۱۵ دقیقه بگذارید بماند سپس هم بزنید تا نشاسته حل شود ، ۲ لیوان دیگر آب و شکر را به نشاسته اضافه کنید.

محلول نشاسته را درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا شفاف شود سپس حرارت را کم کنید و ژلاتین ( پودر ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و کمی آب روی آن بپاشید و روی بخار آب قرار دهید تا حالت اسفنجی پیدا کند ) ، وانیل و گلاب را اضافه نمایید.

داخل سینی یا ظرفی گود پودر نارگیل را به قطر ۵ سانتیمتر پخش کنید ، به کمک ابزار داخل پودر نارگیل حفره هایی ایجاد کنید و در انتهای هر حفره تکه ای مغز گردو قرار دهید.

با مخلوط نشاسته که روی حرارت کم قرار دارد این حفره ها را پر کنید و در انتها نیز روی آن را با پودر نارگیل بپوشانید و اجازه دهید خوب سرد شود ، پس از سرد شدن تک تک خارج کنید و سرو نماید.

نکته ها : میتوانید بجای مغز گردو از پسته ، بادام ، کنجد و … نیز استفاده کنید ؛ دقت کنید که نشاسته باید گرم باشد چون نشاسته سرد شده فرم دلخواه را نخواهد داد ، برای کشدار شدن باسلوق به جای گلاب از ۲۰۰ گرم گلوکز مایع استفاده کنید.

با افزودن پودر ژله میتوانید باسلوق در طعم ها و رنگ های مختلف تهیه کنید.

 

پست های مرتبط

گالری عکس باسلوق شب یلدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *