گالری عکس ازگیل

میوه مؤثر در تقویت خون بدن ،ازگیل، میوه درختی است كه در اواخر پاییز و اوایل زمستان می رسد.گل های درخت ازگیل، سفید و میوه‌آن شبیه زالزالك است، با این تفاوت كه میوه ازگیل درشت تر و قهوه ای رنگ و طعمش شیرین و كمی گس است. هسته آن را می كارند و درخت ازگیل را به درخت گلابی نیز پیوند می زنند.

قسمت های مورد استفاده درخت ازگیل، برگ و میوه آن است. اسم فارسی ازگیل «اردف» و «گیل»بوده است.

ازگیل بر ضد سنگ کلیه

اصلی‌ترین کاربرد ازگیل برای برطرف کردن مشکلات کلیوی می‌باشد؛ زیرا آب مولکولی فراوانی دارد و بدن را سم زدایی می‌کند. در نتیجه به عنوان همکاری برای کلیه‌ها معرفی می‌شود. مصرف مداوم ازگیل دفع ادرار را تسهیل می‌نماید و سنگ‌های کلیوی را از بین می‌برد. برای از بین بردن سنگ‌های کلیوی علاوه بر میوه ازگیل، از جوشانده برگ ازگیل، نیز می‌توان استفاده نمود.

ازگیل، کاهنده فشارخون

ازگیل یکی از میوه‌هایی است که سرشار از پتاسیم می‌باشد. به همین علت برای افرادی که مبتلا به فشارخون بالا می‌باشند، مناسب است. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به فشار خون بالا، باید مصرف مواد غذایی سرشار ازسدیم را کاهش دهند و در عوض مصرف مواد غذایی سرشار از پتاسیم، منیزیم و کلسیم را افزایش دهند. از این رو مصرف میوه‌هایی که سرشار از پتاسیم می‌باشند مانند موز، گوجه‌فرنگی، زرشک، ریواس، ازگیل و … برای این افراد بسیار مناسب می‌باشد.

سایر اثرات درمانی:

۱. مناسب برای افراد دیابتی: میوه ازگیل از قند کمی تشکیل شده است و یکی از میوه‌های بسیار مناسب برای افراد دیابتی می‌باشد. همچنین سرشار از فیبر است که به کنترل قند خون کمک می‌کند.

۲. درمان التهاب‌های روده‌ای: برای این منظور بسیاری از منابع توصیه می‌کنند تا این میوه را پوست بگیرید، هسته‌هایش را جدا کنید و قسمت باقیمانده میوه را با کمی شیر مخلوط کرده، سپس مصرف نمایید.

۳. مشکلات دستگاه گوارش: میوه ازگیل به منظور درمان اسهال و محدود کردن نفخ معده توصیه شده است.

۴. اختلال دفع: ازگیل برای برطرف کردن اختلالات دفعی و به عنوان ادرارآور شناخته شده است.

۵. چاق‌کننده: بسیاری از منابع این میوه را چاق‌کننده و اشتهاآور معرفی می‌کنند.

۶. بی‌نظمی‌های قاعدگی: مصرف منظم ازگیل باعث نظم بخشیدن به دوره‌های عادت ماهیانه می‌شود.

۷. تقویت‌کننده اعصاب

پست های مرتبط

ازگیل و خواصی از آن که نمیدانستید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *