گالری عکس آلو سیاه

میوه‌های کمی هستند که دارای رنگ و طعمی مانند آلو سیاه باشند. آلو سیاه از دسته آلو‌ها و از خانواده هلو، شلیل و بادام می‌باشد. همه این میوه‌ها پوستی ضخیم دارند که بدور هسته می‌باشد و از آن محافظت می‌کند. آلو‌سیاه خشک شده را آلو بخارا می‌گویند.

 آلو سیاه تنوع زیادی دارد . حدوداً ۲۰۰۰ نوع آلو سیاه وجود دارد که هر یک از آنها خاستگاه متفاوتی دارد. بنظر می‌رسد که آلو سیاههای اروپایی حدود ۲۰۰۰ سال پیش در اطراف دریای خزر دید شده‌اند.

حتی در روم باستان نیز حدود ۳۰۰ نوع آلو سیاه دیده شده است که توسط مسافران از طریق اقیانوس اطلس به آمریکاییها معرفی شده است.

خواص درمانی آلو

  •  طبع آلو نوع شیرین آن سرد و تر است و نوع خشکش بیشتر سرد است. برگ آن سرد و خشک است.
  • آلو حاوی ویتامین های آ- ب – ب۲- ب ۶ پ پ – ث و عناصری مثل کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن فلوئور و گوگرد میباشد.
  • مصرف آلو با جلوگیری از افزایش فشارخون، کنترل قندخون و پیش‌گیری از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی، سرطان، بیماری‌های گوارشی و کاهش چربی مورد استفاده در شیرینی‌پزی نقش بسزایی در سلامت انسان دارد.
  • مصرف آلوی ترش و شیرین سبب رفع سردرد های گرم و تب های صفراوی شده، همچنین استفراغ صفراوی، عطش، حرارت قلب و خارش بدن را فرو می نشاند و آشفتگی های بدن ناشی از غلبه صفرا را آرام می کند.
  • آلوی سیاه تاثیر چشمگیری در سلامت استخوان ها و جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان دارد، طبق تحقیقات علمی صورت گرفته درباره آلوی سیاه، مصرف این میوه نقش موثری در تنظیم و مقاوم سازی توده های استخوانی در مبتلایان به پوکی استخوان ایفا می کند.

پست های مرتبط

گالری عکس آلو و به
گالری عکس درخت آلو سیاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *