ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها در نما ، سقف و در دیوارهای پارتیشن مورد استفاده قرار می گیرند . برنامه های کاربردی معمول برای استفاده از ساندویچ پانل ها ، شامل : ساختمان های صنعتی و تجاری و مسکونی  ، سالن های ورزشی ، انبارها و نیروگاه ها هستند . پانل ها در ساخت صنایع غذایی مناسب هستند .

ساندویچ پانل ها از عناصر پیش ساخته  و با هزینه مناسب ساخته می شوند . ساندویچ پانل  شامل یک هسته عایق داخلی که در میان دو ورقه رنگی قرار دارد ، می شود .

اگر بخواهیم ساندویچ پانل ها را از دید اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار دهیم باید گفت : ساندویچ پانل ها در مجموع بسیار ارزان تر از روش های سنتی ساخت و ساز سقف و دیوار است .

استفاده از ساندویچ پانل سرعت ساخت و ساز را به حد چشمگیری بالا می برد . وزن کم و دوام و استحکام بالای مکانیکی به معنای پایین آمدن هزینه ساخت می باشد . همچنین لازم به ذکر است هزینه حمل و نقل در مقایسه با مواد و روش های سنتی بسیار کم تر است .

صرفه جویی در زمان ، از دیگر مزایای ساندویچ پانل ها می باشد .

اگر از دید ظاهری به این سازه بنگریم ، وجود پروفیل های گوناکون و همچنین تنوع رنگ زیاد ، به زیبا سازی و ظرافت ساختمان کمک می کند . محافظت از ساندویچ پانل و تمیز کردن آن نیز بسیار راحت است .

ساندویچ پانل ها دارای دو نوع سقفی و دیواری می باشند : ساندویچ پانل های دیواری دارای مزایای ویژه ای  می باشند. ساندویچ پانل های دیواری آماده نصب ، سریع و ارزان هستند .

این نوع ساندویچ پانل ها ، عایق حرارتی و عایق صوتی عالی به شمار می روند . ساندویچ پانل ها از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار می باشند .

 ساندویچ پانل نقش مهمی را در صنعت ایفا می کند . ساندویچ پانل یک ساختار مهم کامپوزیتی است که برای کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . به طور معمول ساندویچ پانل شامل یک هسته نرم و منعطف است که عایق بوده و به صورت تزریقی بین دو لایه ورق محکم محصور شده  است .

پوسته بیرونی معمولا از جنس آلومینیوم ، آلوزینک و یا گالوانیزه می باشد .

ساندویچ پانل برای پوشش سقف ، سقف های شیب دار ، دیوارهای پیش ساخته ، کانکس ، دیوار ساختمان های صنعتی و تجاری عالی ترین انتخاب می باشد . طیف گسترده ای از ساندویچ پانل ها در نوع و طرح و ضخامت و رنگ و کاربرد های متنوع این امکان را به مشتری می دهد تا متناسب با نوع پروژه بهترین انتخاب را داشته باشد .

جنس عایق داخلی ساندویچ پانل ها ، می تواند از فوم پلی یورتان ، فوم پلی استایرن ، فوم پشم سنگ یا rock wool  ، فوم ایکس پی اس باشد .

در اینجا لازم می دانیم به چند نمونه از مزیت های ساندویچ پانل ها یا همان سازه های پیش ساخته اشاره داشته باشیم ، اما پیش از آن لازم است توضیح دهیم پیش ساخته به چه معناست ، ساختار ساخته شده در خارج از مکان و کاملا آماده نصب .

حال به مزایای ساندویچ پانل ها می پردازیم : ساخت آسان ، کاهش هزینه کار و مواد به تناسب روش های سنتی ، عایق بندی حرارتی و صوتی قوی ، مقاوم در برابر عوامل و آلودگی های طبیعی و محیطی ، صرفه جویی در زمان و هزینه و انرژی ، قابلیت بازیافت و استفاده مجدد و …

قدرت و استحکام و زیبایی در این سازه مدرن ، ساندویچ پانل را به یکی از پر طرفدار ترین سازه ها مبدل ساخته است  و ساندویچ پانل ها را به عنوان نوعی سازه ایده آل در کارخانه های تولیدی ، انواع صنایع ، ساختمان ها ، انبار ها ، سوله ها ، مکان های تفریحی و صد ها مورد دیگر رواج داده است .

در رابطه با قیمت ساندویچ پانل ها ، لازم به ذکر است که عوامل مختلفی در قیمت این سازه موثر است . به همین دلیل قیمت دقیقی برای ساندویچ پانل ها در دسترس نیست . قیمت ساندویچ پانل با در نظر گرفتن فاکتور های زیادی ، از جمله جنس فوم عایق داخلی ساندویچ پانل ، جنس ورق پوششی بیرونی ساندویچ پانل ، ضخامت ورق بکار رفته تعیین می شود . به همین دلیل برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل باید با کارشناسان فروش در ارتباط باشید .

کامیون کشنده فاو از تجهیزات مناسب و موتوری قوی بهره می برد و از عهده بارهای سنگین به خوبی بر می آید. کامیون کشنده برای حمل و جابه جایی بارهای سنگین بین شهری و ترانزیت بین المللی مورد استفاده مورد قرار میگیرند. کشنده فاو دارا موتور قدرتمند با قدرت ۴۲۰ اسب بخار است.