یک عینک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

چشم یکی از قسمت‌ های بسیار و مهم و فوق‌ العاده حساس بدن هر انسانی است که در زندگی ماشینی امروزه نیاز به مراقبتش دو چندان احساس می‌شود. همه ما باید هر شش ماه یکبار و یا حداکثر هر سال به یک چشم پزشک عمومی مراجعه کنیم تا از سلامت چشم‌هایمان مطمئن شویم. حال اینکه با سهل انگاری و پشت گوش انداختن این چکاپ ساده و بی‌دردسر ممکن است خطرات جبران ناپذیری به بینایی و چشم ما وارد شود. اگر احساس می‌کنید بینایی‌تان ضعیف شده و مانند سابق نمی‌توایند دور یا نزدیک را ببینید و در دیدن مشکل پیدا کرده‌اید باید بلافاصله به چشم پزشک مراجعه کنید.

در صورت مشاهده هر کدام از علامت‌ های زیر در چشم‌ تان، فورا به چشم پزشک مراجعه کنید

* ناگهان در چشم خود چیزی شناور را ببینید.

* قدرت بینایی‌تان کم شود.

* ناگهان چشم‌ها شروع به درد کند و قرمز شود.

* خارش چشم و احساس ناخوشایندی در چشم داشته باشید.

* دیدتان، تار و مه آلود شود.

* چشمان‌ تان جرقه بزند.

* لکه‌های کوچکی که در چشم حرکت می‌کنند، ممکن است حالت مگس پران و بی خطر باشد.

   عدسی عینک

عدسی، یکی از مهمترین اجزای یک عینک است که می‌بایست با در نظر گرفتن موارد طبی و ایمنی برای بینایی بهتر و بهداشت چشم انتخاب شود. داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع عدسی‌ها چه از نظر خصوصیات اپتیکی، خواص فیزیکی و شیمیایی و چه از نظر کمی و کیفی و تبادل نظر با بیمار و در نهایت هماهنگی عدسی با فریم امری ضروری است. عدسی‌های متداول در کل به دو دسته شیشه‌ای و پلاستیکی طبقه بندی می‌شوند. عدسی‌های شیشه‌ای که قدمت بیشتری هم دارند، غالباً دوام بیشتری نسبت به عدسی‌های پلاستیکی دارند، زیرا بر خلاف عدسی‌های پلاستیکی دیرتر خش بر می‌دارند، ولی عدسی‌های شیشه‌ای شکنندگی بیشتری دارند و این امر می‌تواند برای چشم‌ها خطرناک باشد. حسن عدسی‌های پلاستیکی، امکان ایجاد پوشش‌های مختلف ضد بخار، ضد انعکاس، جاذب پرتوهای ماوراءبنفش، جاذب پرتو مادون قرمز، ضد خش و … است که این پوشش‌ها هر یک به نوعی ایمنی چشم را افزایش می‌دهند و عملکرد بینایی را بهبود می‌بخشند.

نوع خاصی از انواع عدسی‌های پلاستیکی عدسی‌های پلی کربنات هستند که مقاومت زیادی در برابر ضربه و شکستگی دارند، لذا به عنوان عینک ایمنی در برخی مشاغل و یک عینک مطمئن در ورزشکاران محسوب می‌شود. عدسی‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی می‌توانند از نوع فتوکرومیک باشند. این نوع از عدسی‌ها در مقابل نور شدید تغییر رنگ داده و به رنگ‌های خاکستری و قهوه‌ای با تیرگی‌های متفاوت تبدیل خواهند شد. کاهش شدت نور در این عدسی‌ها باعث بازگشت رنگ آن به حالت عادی می‌شود. این نوع عدسی‌ها به هیچ وجه برای مطالعه مناسب نیستند.

پست های مرتبط

عینک مناسب شما کدام است؟
گالری عکس مدلهای عینک (۲)
گالری عکس مدلهای عینک

1 دیدگاه در “یک عینک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  1. واقعا عینک در زیبایی افراد تاثیر گذاش هست گاهی افراد با انتخاب اشتباه عینک خودشونو رو از از نظر ظاهری به شکل بدی در آورند در حالی که برخی هم با استفاده از عینک به بهترین نحو در میان البته برخی هم هستند کلا عینک بهشون نمیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *