گالری عکس گاو

گاو پستانداری علفخوار است و معده‌اش مانند دیگر نشخوارکنندگان چهار قسمتی است و شامل شکمبه (سیرابی )، نگاری،هزارلا و شیردان می‌باشد. یک گاو در حالی که با خشنودی علف می​جود، ممکن است بی​غم و دردترین موجود روی زمین به نظر برسد ولی پشت این چشم​های بزرگ افکار، نگرانی​ها، تمایلات و غم​های زیادی موج می​زنند. گاوها هم مانند ما شخصیت​های متفاوت و گاه کاملاً متضادی دارند. یک گاو ممکن است بسیار باهوش و مبتکر یا کندذهن، شجاع و ماجراجو یا محجوب و خجالتی، مغرور یا فروتن، ارباب​منش یا تسلیم، خون گرم و صمیمی یا گوشه​گیر و حتی ستیزه​جو باشد.

جانوری بسیار مفید است واز شیر وگوشت و پوست و نیروی بدنی آن استفاده می‌‌شود.از گاو نر جهت تخم کشی، شخم وبار بری وآب کشی از چاه (چاه چرخ گاوی) وآسیاب وکوبیدن گچ و ساروج وخرمن استفاده می‌‌کنند. اما گاو ماده را بیشتر جهت استفاده از شیر نگهداری می‌‌نمایند.

نژادها

نژادهای گاو بسیارند. نژادهای معروف گاوهای ایرانی عبارت‌اند از:

  • نژادهای جنگلی یاساحلی که مخصوص نواحی گیلان ومازندران وگرگان است، نژاد کوهستان که گاوهای سراب واردبیل ودیگر نواحی آذربایجان از آن نژادند.
  • نژادهای گاوهای اروپایی عبارت‌اند از: نژاد انگوس، نژاد دورهام، نژاد فراند، نژاد گارن، نژاد گاسکون، نژاد لیموزن، نژاد هرفورد، و نژادهای هلندی ودانمارکی و نیوزلندی و غیره.

پست های مرتبط

گالری عکس گربه و گاو
گالری عکس مراتع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *