گالری عکس کلیسای سامبا در گرجستان

یکی از مهمترین اماکن تفلیس که همچون نگین از تمامی شهر قابل دیدن است کلیسای سامباست. این کلیسا از بزرگترین کلیساهای دنیا و بزرگترین کلیسای شرق اروپاست.
این کلیسا به دست ایلیای دوم اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس گرجستان ساخته شده.اکثر برنامه های مهم مذهبی در این کلیسا برگزار می شوند. مجموعه این کلیسا علاوه بر بنای اصلی شامل اقامتگاه اسقف اعظم برج ناقوس و فرهنگستان علوم دینی می باشد. در طبقه زیرین سالن بزرگی است که برای اجتماعات بزرگ مذهبی استفاده میشود.

کلیسای سامبا با نام کلیسای تثلیث هم شناخته می شود..( سامبا در زبان گرجی به معنای تثلیث میباشد.) این کلیسا شامل ۹ کلیسای کوچکتر میباشد و علاوه بر این ۵ کلیسای کوچکتر دیگر هم در طبقات پایینتر ابن بنای عظیم واقع شده اند.در ساخت این بنای عظیم از مواد طبیعی استفاده شده است. کف بنا  بامرمر سنگ فرش شده است و از موزاییک جهت دکوراسیون آن استفاده شده است.

از نکات جالب در رابطه با کلیسای جامع تثلیث این است که قدمت زیادی ندارد و در سال های ما بین ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ میلادی ساخته شده ، اما طی همین سال ها آن قدر جذاب شده است که به یکی از قطب های مهم گردشگری گرجستان تبدیل گشته .

نکته ی دیگری که در بازدید از کلیسای جامع تثلیلث حائز اهمیت است این می باشد که بازدیدکنندگان باید از پوشش و حجاب مناسبی برخوردار باشند تا اجازه ی ورود به کلیسا را داشته باشند.

 

پست های مرتبط

گالری عکس کاخ چهل ستون اصفهان
گالری عکس چابهار (۲)
گالری عکس بازار اصفهان (۱)
گالری عکس چابهار (۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *