گالری عکس کلم پلو

مواد لازم برای تهیه کلم پلو

کلم قمری یا کلم برگ خرد شده : ۱ کیلو گرم

برنج : ۱ کیلوگرم

پیاز : ۲ عدد

سبزی مخصوص کلم پلو ( تره – ترخان- ریحان- شوید) خرد شده : ۵۰۰ گرم

روغن : به میزان لازم

نمک و فلفل و زردچوبه : به میزان لازم

آبلیمو : ۲ قاشق

مواد لازم برای تهیه کوفته ریزه

آرد نخودچی : ۴ قاشق غذاخوری

گوشت چرخ کرده : ۳۰۰ گرم

پیاز : ۱ عدد

روغن : به میزان لازم

نمک و فلفل و زردچوبه : به میزان لازم

طرز تهیه:

داخل کاسه ای گوشت چرخ کرده ، ۱ عدد پیاز رنده شده ، ارد نخودچی ، تخم مرغ ، مقداری نمک و فلفل را خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند ( آب پیاز رنده شده را با دست بگیرید ).

با دست از مواد کوفته بردارید و قلقلی های یک اندازه ای درست کنید و در روغن سرخ نمائید و کنار بگذارید ( بهتر است قلقلی ها را به اندازه یک فندق گرد کنید ).

 

 

کلم قمری ها یا برگ کلم را رشته ای خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و با مقداری نمک ، زردچوبه و ۱-۲ لیوان آب بپزید تا نرم شوند ( آب کلم باید تمام شود ).

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و ۱ عدد پیاز را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شود سپس کلم های پخته و سبزی های خرد شده را اضافه کنید و چند دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید

برنج را ۳۰ دقیقه خیس دهید سپس با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و پس از اینکه کمی جوشید آبکشی کنید ( برنج را زمانی آبکشی کنید که وقتی میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد ).

قابلمه را روی حرارت قرار دهید ، ته قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ دلخواه تان را قرار دهید ( نان ، سیب زمینی و … ) ، مایه کلم، گوشت های قلقلی و برنج را لایه لایه داخل قابلمه بریزید تا وقتی که مواد تمام شوند.

حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کند سپس نصف لیوان آب را با مقداری روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید و حرارت را کم کنید ، پس از دم کشیدن برنج را در دیس بکشید و با گوشت قلقلی ، برنج زفرانی و … سرو کنید.

پست های مرتبط

علت نامگذاری میرزا قاسمی چیست؟
گالری عکس آش ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *