گالری عکس کلاغ

ظاهر ترسناک کلاغ‌ها همیشه سرآغاز شکل‌گیری افسانه‌های زیادی بوده است. بسیاری از مردم کلاغ‌ها را شوم و سمبل مرگ می‌دانند. شاید حتی شنیدن صدای آنها نیز تاثیر مطلوبی بر شنونده باقی نگذارد، اما ناگفته‌های زیادی درباره آنها وجود دارد.

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های کلاغ‌ها این است که در هر زیستگاهی از مناطق سرد و یخ‌زده گرفته تا کوهستان‌ها، دشت‌ها، مزارع، علفزارها و حتی شهرها می‌توانند زندگی کنند. کلاغ‌ها انواع گوناگونی دارند: زاغ درختی، زاغ کوهی، زاغ خاوری، زاغ فندق شکن، جیجاق زمینی، زاغ حبشی، زاغ شمالی و ده نوع دیگر نشان‌دهنده بزرگی این گونه است.

حیله کلاغ از روباه بیشتر است

کلاغ ، موش را بسیار دوست دارد و برای شکار آن بر پشت بزی که مشغول چریدن ریشه درختان است می نشینند . حیوان با سم های خود خاک را زیر و رو می کند ، در این موقع موش های صحرایی از همه جا بی خبر، از زیر خاک سر بیرون می آورند و کلاغ او را می رباید.

گاهی اتفاق می افتد کلاغ و روباه یکدیگر را ملاقات می کنند ، حال اگر روباه طعمه ای در دهان داشته باشد،  این برخورد بسیار جالب و تماشایی خواهد بود ، چرا که کلاغ با قار قار خود رفقایش را خبر می کند و بعد دسته جمعی با یک حمله برق آسا بر سر روباه فرود می آیند و او را نوک باران می کنند . روباه نیز چاره ای ندارد ، جز این که طعمه را بگذارد و فرار کند.

تدفین را کلاغ به بشر یاد داد

سوره ی مبارکه ی مائده آیات ۲۷ تا ۳۱ به طور مشخص به زندگی هابیل و قابیل که دو تن از فرزندان حضرت آدم(ع) بودند می پردازد. در این سوره می خوانیم که به خاطر اختلافی که بین این دو فرزند به وجود می آید، قابیل برادرش را می کشد. در این جا، یعنی آغاز زندگی بشر بر روی کره ی زمین، اولین انسان کشی و برادر کشی رخ می دهد. پس از این قتل، قابیل نمی دانست با جسد هابیل چه کند؛ به همین دلیل جنازه را به دوش می کشید و سر در گم بود، تا این که کلاغی را دید که خاک را کنار می زند و چیزی  را در آن پنهان می کند. از این جا قابیل آموخت که چگونه باید جسد برادرش را دفن کند. لذا تدفین مردگان را نخستین بار یک کلاغ به بشر یاد داد.

پست های مرتبط

گالری عکس گربه های ناناز
گالری عکس جنگل سبز
گالری عکس نورهای رنگی
گالری عکس دنیای زیر دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *