گالری عکس کشمش تیزابی

کشمش، میوه‌ی رسیده و خشک انگور است که با توجه به نوع انگور، روش و شرایط خشک کردن و مواد افزودنی مجاز موجود در آن به نام‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می‌شود.

کشمش آفتاب خشک، سایه خشک، تیزابی و انگوری از جمله کشمش هایی است که این روزها در بازار به فروش می رسد. کشمش آفتاب خشک به کشمش پلویی هم معروف است و کیفیت و قدرت بالا و طعم خوبی دارد. رنگ سرخ، ملاک تشخیص این کشمش از انواع دیگر آن است.

کشمش و جلوگیری از سرطان

فیبر موجود در کشمش از سرطان کولون و از رشد غیر معمول سلول‌ها جلوگیری می‌کند و موجب کنترل قند خون در بدن می‌شود و برای درمان بی نظمی معده و یبوست مفید است.

کشمش و تولید انرژی

مصرف کشمش سستی و رخوت را از بدن دور می‌کند و موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می‌شود، بدن را تقویت می‌کند، دهان را خوشبو می‌کند و منبع مناسبی از فیبر، آنتی اکسیدان و انرژی در بدن است.

کشمش و تقویت حافظه

متخصصان تغذیه معتقدند خوردن چند عدد کشمش در روز به تقویت حافظه کمک کرده و افراد را از ابتلا به بیماری آلزایمر مصون می‌دارد.

تأثير کشمش در کاهش بيماري‌هاي دهان و دندان
مصرف کشمش از رشد باکتري‌هاي دهاني که باعث پوسيدگي‌هاي دندان و بيماري لثه مي‌شوند، جلوگيري مي‌کند. به گفته متخصصان ترکيبات شيميايي گياهي تحت عنوان فيتوکميکال‌هاي موجود در کشمش با مبارزه با باکتري‌هاي دهاني به بهداشت دهان کمک مي‌کنند.
• خوردن چند عدد کشمش در روز به تقويت حافظه کمک کرده و افراد را از ابتلا به بيماري آلزايمر مصون مي‌دارد.
شايان ذکر است کشمش عمدتاً حاوي فروکتوز و گلوکز است و فاقد سوکروز است که عامل اصلي بيماري دهان و دندان مي باشد.

افسرده‌ها کشمش بخورند
چون اين ماده غني از کالري و ويتامين‌هاي مختلف از جمله ويتامين‌هاي گروه B است، براي کساني که مبتلا به افسردگي، دل‌شوره، تشويش و مشکلات عصبي هستند، بسيار مناسب است.
کشمش همچنين تقويت‌کننده‌ي بدن است و موجب افزايش انرژي در فرد مي‌شود.

کشمش براي سلامت استخوان مفيد است
مصرف کشمش به دليل داشتن کلسيم فراوان براي سلامت استخوان‌ها مفيد است و از پوکي استخوان جلوگيري مي‌کند.
کشمش سرشار از آهن، پتاسيم، کلسيم و ويتامين‌هاي گروه B است. از طرفي کشمش داراي خواص آنتي اکسيداني است و از تخريب سلولي جلوگيري مي‌کند و براي سلامت استخوان‌ها و جلوگيري از پوکي استخوان نقش مهمي بر عهده دارد و به همين دليل مصرف آن براي زنان قبل از يائسگي بسيار مفيد است.

 

پست های مرتبط

کشمش و فواید مصرف آن در بارداری
گالری عکس کشمش پلویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *