گالری عکس پاندا ۲

 پاندا نوعی خرس است که در نواحی مرکزی و جنوب غربی چین زندگی می‌کند. پاندا به سادگی توسط لکه‌های سیاه روی گوش و دور چشم و دور بدنش قابل شناسایی است. این حیوان هرچند در راسته زیستی گوشتخوارسانان قرار دارد اما ۹۹٪ رژیم غذایی آن را گیاه بامبو تشکیل می‌دهد. پانداهایی که در اسارت نگهداری می‌شوند غذاهایی مانند عسل، تخم پرندگان، ماهی، مرکبات، موز، برگ گیاهان و سیب زمینی را هم مصرف می‌کنند.

پاندا امروزه فقط در چند کوهستان مرکزی چین عمدتاً در ایالت سیچوآن و در حد کمتری در شاآن‌ شی و گانسو زندگی می‌کنند. پانداها زمانی در نواحی کم ارتفاع تر هم زندگی می کردند اما با پیشرفت زمینهای زراعی و همزمان از بین رفتن جنگل ها و برخی از عوامل دیگر پانداها به مناطق مرتفع پناه آوردند.

نسل این جانور به شدت در معرض تهدید است. بر اساس گزارش ها ۲۳۹ پاندا در چین در باغ وحش و ۲۷ پاندا نیز در باغ وحش های بیرون از چین می زیند. همچنین تخمین زده می شود حدوداً ۱٬۵۹۰ پاندا در طبیعت زندگی می کنند.

چند نکته جالب در مورد پاندا

۱- نوزاد پاندا به اندازه‌ای کوچک است که به راحتی در دهان مادر قرار می‌گیرند! مادر پاندا این کار را برای محافظت از آن‌ها انجام می‌دهد.

۲ – حدود ۹۹ درصد از وعده غذایی پاندا‌ها از گیاه بامبو تامین می‌شود.

۳ – محققان چینی برای نزدیک شدن به توله‌های پاندا از لباس‌های مبدلی که به شکل پاندا است استفاده می‌کنند!

۴ – چرخه زندگی یک پاندا در طبیعت حدود ۲۰ سال می‌باشد.

۵ – پانداهای مونث درطول سال تنها سه روز باردار می‌شوند.

پست های مرتبط

پاندا، خرس تنبل دوست داشتنی!
گالری عکس پاندا (۳)
گالری عکس آهوی کوهی
گالری عکس گربه های ناناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *