گالری عکس پاستا

مواد لازم

کره ۴ قاشق غذاخوری

سینه مرغ خرد شده ۱ عدد

قارچ خرد شده ۲ فنجان

آرد همه منظوره ۱/۴ فنجان

آب مرغ ۳ فنجان

شیر ۱ فنجان

فتوچینی یا اسپاگتی ۲۲۵ گرم

نمک و فلفل به میزان دلخواه

نخودفرنگی تازه یا یخ زده ۱/۴ فنجان

پودر سیر ۱ قاشق چایخوری

پنیر پارمزان ۱/۴ فنجان

جعفری مقداری برای تزیین

طرز تهیه

در یک قابلمه بزرگ دو قاشق کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. تکه های مرغ و قارچ خرد شده را اضافه کنید و با کره تفت دهید. حدود ۵ الی ۷ دقیقه مرغ و قارچ را تفت دهید تا رنگ مرغ عوض شود و هیچ جای آن صورتی نباشد. مرغ را با نمک، فلفل و پودر سیر مزه دار کنید. سپس مرغ و قارچ را داخل ظرفی بریزید  و کنار بگذارید.

۲ قاشق باقیمانده کره و آرد را داخل همان قابلمه بریزید و هم بزنید. آب مرغ و شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید. سس را حرارت دهید تا به جوش بیاید. وقتی سس پاستا غلیظ شد حرارت را کم کنید. مرغ و قارچ را مجددا داخل قابلمه بریزید.

پاستا را داخل قابلمه بریزید و با سس ترکیب کنید. نخودفرنگی ها را نیز اضافه کنید. سپس در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید پاستای مرغ و قارچ به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بپزد و آل دنته شود( آل دنته اصطلاحی ایتالیایی برای پخت پاستا و … است ، به این معنی که پاستا نباید بیش از حد نرم شود، بلکه اطراف پاستا باید کاملا نرم و مغز آن کمی سفت باشد). هزارگاهی پاستا را هم بزنید تا به ته قابلمه نچسبد.

پاستا را بچشید و اگر لازم است مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.  پاستا مرغ و قارچ  را با پنیر پارمزان و جعفری خرد شده تزیین کنید و در ظرف مناسب سرو کنید.

نکته: اگر دوست دارید روی پاستا برشته شود می توانید بعد از اضافه کردن پارمزان قابلمه را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید . در اینصورت دقت کنید که قابلمه تان مناسب فر باشد.

استفاده از آب مرغ برای طعم دهی بهتر به پاستاست. اگر آب مرغ ندارید می توانید ۳ لیوان آب را به همراه یک عدد قرص عصاره مرغ داخل قابلمه بریزید.

 

پست های مرتبط

گالری عکس پاستا (۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *