گالری عکس موزه استالین گرجستان

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری باتومی ، موزه استالین در شهر گوری گرجستان است. شهر گوری در فاصله ۶۸ کیلومتری شمال شرقی تفلیس پایتخت گرجستان قرار گرفته است.استالین رهبر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم بود و شاید تعجب کنید که بدانید استالین دیکتاتور سابق روسیه که ظلم و ستم بسیار زیادی به مردم کرد و افراد زیادی را به کام مرگ فرستاد اصالتا گرجی بود ولی مردم گرجستان ظلم زیاد وی را در حق خودشان هرگز فراموش نمی کنند.

مجموعه یادبود استالین شامل منزلی که وی در آنجا متولد شده است به همراه اتاق مخصوص وی و برج ساختمانی و همینطور واگن معروف او که با آن به تهران و شهر پوتسدام آلمان سفر کرده می‌باشد.
در موزه استالین اشیاء شخصی او و اتاق مطالعه کاخ کرملین، دست نوشته‌ها، هدایای سران مختلف جهان، ماسک استالین، نقاشی‌ها و … نگهداری شده و در معرض دید عموم است.
گرچه شاید بسیاری دیدن مجسمه استالین را هم ناخوشایند بدانند، ولی بازدید از این موزه برای آشنایی با حال و هوای زندگی یکی از قدرتمندترین و شاید مخوف‌ترین حاکمان شوروی خالی از لطف نیست. راهنماهایی نیز برای گردشگران داخل موزه هستند که متاسفانه فقط روسی و گرجی صحبت می‌کنند.

پست های مرتبط

گالری عکس کاخ چهل ستون اصفهان
گالری عکس چابهار (۲)
گالری عکس بازار اصفهان (۱)
گالری عکس چابهار (۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *