گالری عکس ماهی فایتر

شکی نیست که ماهی‌های فایتر از زیباترین و فانتزی‌ترین ماهی‌های آب شیرین هستند که خوشبختانه نگهداری آن‌ها هم شرایط خاصی نمیطلبد و بسیار ساده است. بد نیست بدانید که اگر شرایط مناسبی برای زندگی این ماهی به ظاهر ظریف فراهم شود، میتوانند تا حدود ۴ سال در کنار شما زندگی کنند و به دوستان خوبی برای شما تبدیل شوند! ولی اگر شرایط خوبی محیا نکنید، خیلی زود از کنار شما خواهند رفت.

تغذیه : اصولا گوشتخوار بوده ولی همه چیز میخورد ،غذای زنده را ترجیح میدهد ولی غذای پولكی یا یخ زده و كرم خونی زنده و خشك شده و غذاهای مشابه را هم میخورد.ماهیان بالغ را روزی دو بار، با غذاهای حبه ای یا پولكی و در صورت امكان با كرمهای ریز و لارو پشه تغذیه كنید.

تولید مثل : تخم گذار ،سازنده لانه حبابی.

نکته: از آنجائیكه ماهی نر در صورتیكه ماهی ماده در زمان درستی بهش معرفی نشود با آن میجنگد میتواند تكثیرش تا حدی مشكل باشد .

تعیین جنسیت :

۱-  باله نرها بسیار بلندتر از ماده هاست و نرها بسیار رنگی تر و زیباتر از ماده ها هستند.

۲-  از طرفی ماهیان نر با یكدیگر میجنگند.

۳-  لوله تخم در ماهیان ماده به چشم می آید.

نکته مهم : تولید مثل فایتر در صورتی كه آب ساكن باشد آسان است. از آنجائیكه آنها لانه حبابی میسازند، آب باید جریان آرامی داشته باشد.
ماهیان نر از تخمها و لاروها محافظت میكنند.

 

سخن آخر

همانطور که خودتان میدانید، عده‌ای ماهی‌های فایتر را درون تنگ‌های کوچک یا حتی لیوان‌های یک بار مصرف! نگهداری میکنند! مسلما شما هم میتوانید این کار را بکنید که نیاز به این همه زحمت و هزینه نباشد ولی مطمئن باشید که ماهی در آن شرایط رنج خواهد برد و خیلی زود هم تلف خواهد شد. ولی اگر تمایل دارید ماهی شما مدت بیشتری زندگی کند، باید هزینه و زحمت را به جان بخرید.

در پایان بد نیست اشاره کنیم که به ماهی‌های فایتر(Fighter)، ماهی Betta هم گفته میشود.

پست های مرتبط

گالری عکس سفره ماهی
گالری عکس ماهی پلاتی
گالری عکس ماهی گورامی
گالری عکس ماهی مولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *