گالری عکس عناب

عناب میوه درخت کوچک و گرمسیری است که ارتفاع آن تا ۱۰ متر نیز می رسد. نوعی از این درخت مستقیم و باریک است و نوعی دیگر بصورت کج بالا می رود . برگهای این درخت کوچک ، زیبا ، شفاف ،‌متناوب و دندانه دار است. گل های آن کوچک و به رنگ سبز مایل به زرد می باشد. میوه براق و زیتونی شکلی دارد که در ابتدا سبز بوده و پس از رسیدن به رنگ قرمز درآمده و چروک می خورد. این میوه که می توان درختان آن را از ایران تا هند و جنوب چین و حتی جنوب اروپا پیدا کرد، به مدت چهار هزار سال در چین کشت می شده است. جالب است بدانید که در هر منطقه ای دارای اسامی مختلفی است. در هند و پاکستان آن را ایناب و در شرق آسیا آن را خرمای قرمز، خرمای چینی یا خرمای هندی می نامند.

خواص عناب

– آنتی اکسیدان های موجود در عناب به عنوان یک عامل ضد پیری طبیعی شناخته می شوند که می توانند پوست صورت را جوان تر و شاداب تر کنند.
– روغن عناب به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.
– عناب برای درمان قرمزی پوست، آفتاب سوختگی و خشکی پوست مفید است.

روغن عناب می تواند به ضخیم شدن موهای نازک و افزایش رشد موی سر کمک کند.

خواص عناب خشک

۱- کسانی که فشارخون آنها بالاست ۵۰ گرم زرشک + ۵۰ گرم عناب را خوب نرم کرده هستة عنابها را جدا کرده با پودر زرشکمخلوط کرده بعد از هر غذا یک قاشق مرباخوری میل کنند.

۲- کسانی که سردرد یا سرگیجه دارند به مدت ۱۴ روز، روزی ۵ دانه عناب میل کنند.

۳- برای درمان کهیر و خارش های پوستی ۱۰ تا ۵۰ عدد عناب (بستگی به سن فرد و شدت بیماری آن دارد) کمی کوبیده در آب جوشانده صاف نموده صبح ناشتا میل شود.

۴- آنهایی که مبتلا به ورم کیسه صفرا می باشند عناب را خیس کرده صاف نموده صبح ناشتا میل کنند. (۱۰ دانه در یک استکان آب)

 

پست های مرتبط

عناب و خواص شگفت انگیز آن !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *