گالری عکس عقاب

عقاب یکی از بزرگ‌ترین و نیرومندترین پرندگان جهان است. عقابها منظری مغرور و ترسناک و قدرت شکارگری بسیار دارند. برخی از عقابها حین پرواز شکار خود را صید می‌کنند. عقاب طلائی را گاه سلطان پرندگان گفته‌اند. عقابها سخت از خطر، مخصوصاً انسان گریزان هستند و به ندرت به آدمی حمله می‌کنند. عقاب توانائی بلند کردن یک آدم کوچک اندام را دارد. مشخصات عقاب معمولاً از ۷۶ تا ۸۹ سانتی متر از نوک منقار تا انتهای دم طول، و از ۳ تا ۶ کیلوگرم جرم و بال‌هایش حدود دو متر بلندی دارد. سر عقاب بزرگ و پوشیده از پر است. چشمانی درشت دارد که هریک از آن‌ها در یک طرف سرش قرار دارد. از قدرت بینائی فراوان بهره‌مند می‌باشد. عقاب‌ها می‌توانند از فراز آسمانها شکار خود را ببینند واز نقاط بلند همچون صاعقه بر سر شکار نگون بخت فرود آیند. منقار نیرومند وتندی دارند. منقار عقاب طلائی به پنج سانتی متر می‌رسد. برخی از عقابها منقاری بزرگ‌تر دارند. رنگ و بال و طول و شکل عقابها از منطقه تا منطقهٔ دیگر اختلاف دارد به طوری‌که در عقابهای آسیائی و اوروپائی وآمریکائی تفاوت آن نمایان است. عقابها پاهایی نیرومند و به رنگ زرد و روشن دارند. عقابها برای درهم شکستن شکار خود از منقار و چنگال پاهای خود استفاده می‌کنند. پاهای عقاب طلائی پوشیده از پر (ریش) است، اما قسمت پائین پاها بدون پر می‌باشد. محل زندگی عقابها در علفزار و جنگل‌های زمین‌های پست و بر فراز کوه‌های بلند و ناهموار و در نقاط دوردست و تقریباً دست نخورده توسط انسان زندگی می‌کنند. با پرها و بالهای بلند، عقاب می‌تواند به آسانی پرواز وشکار خود را از زمین بلند کند. عقاب گاه، با بالهای خود به شکار ضربه می‌زند. اما نمی‌تواند با بال‌هایش بجنگد. عقاب هنگام جنگ از منقار و پاهای نیرومند خود استفاده می‌کند، بیشتر عقابها قهوه‌ای رنگ و یا سیاه رنگ هستند.

داستانی در مورد عقاب

عمر عقاب هفتاد سال است ولی به چهل که رسید چنگال هایش بلند شده و انعطاف گرفتن طعمه را دیگر ندارد ! نوک تیزش کند ، بلند و خمیده می شود،شهبال های کهنسالش بر اثر کلفتی پره به سینه می چسبد و پرواز برایش دشوار است،
آنگاه عقاب است و دو راهی : بمیرد یا دوباره متولد شود !
ولی چگونه ؟؟؟
عقاب به قله ای بلند می رود نوک خود را آنقدر به صخره ای می‌کوبد تا کنده شود و منتظر می ماند تا نوکی جدید بروید!
با نوک جدید تک تک چنگال هایش را از جا می کند تا چنگال نو درآید!
و بعد شروع به کندن پرهای کهنه می کند.
این روند دردناک ۱۵۰ روز طول می کشد ولی پس از پنج ماه عقاب تازه ای متولد می شود که می تواند سی سال دیگرزندگی کنند !!!
برای درست زیستن باید تغییر کرد،درد کشید،تنهای را درک کرد،و برای در اوج بودن باید از آنچه دوست داشتنی است گذشت، عادات و خاطرات بد را هرس کرد و از نو متولد شد یا باید مرد!!

این داستان اگرچه بسیار زیبا و آموزنده است و انسان را تحریک به شروعی دوباره و فراموش کردن مشکلات زندگی در گذشته می کند ولی باید به این واقعیت اعتراف کرد که زندگی عقاب این گونه نیست!!!!

پست های مرتبط

عکس کیوت فانتزی دخترانه اکلیلی بنفش
گالری عکس ماشین
گالری عکس پس زمینه طبیعیت
گالری عکس فانتزی ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *