گالری عکس طالبی

طالبی آبدار و زرد است و زادگاهش کشور ایتالیاست. در زبان انگلیسی به طالبی Cantaloup می گویند. به این دلیل که، معتقدند این میوه اولین بار در یکی از شهرهای نزدیک رم به نام Cantalupo یافت شده است.جالب است بدانید که ایتالیایی‌ها این میوه را با کمی نمک و فلفل و یا زنجبیل، به همراه کمی آب پرتقالسرو می‌کنند، آنها معتقدند که سرو این میوه بدین شکل دارای خواص درمانی فراوانی است.
در حالی که در کشور ما، آن‌را به همراه تکه های کوچک یخ و کمی شکر در مخلوط‌کن می‌ریزند و نوشیدنی فرح‌بخشی را تهیه‌کرده و میل می‌کنند.

خواص طالبی

طالبی میوه ای اشتها آور بوده، ادرارآور، نرم کننده(ملیّن) و موجب طراوت و شادابی پوست بدن است. هم چنین خوردن طالبی، بعد از غذا برای درمان کم خونی مفید است. مصرف طالبی برای کسانی که سل ریوی دارند، یا مبتلا به یبوست و بواسیر هستند، مفید است. گرمک نیز سرشار از ویتامین های A وC و سلولز است. این میوه ملّین است، مخصوصاً برای کسانی که از یبوست می نالند، مفید است. گرمک و طالبی، تشنگی را در تابستان تسکین می دهند. گوشت طالبی برای تسکین سوختگی های سطحی یا درمان ورم پوست نیز موثر بوده و آب آن برای نرم کردن پوست مفید است.

احتیاط لازم در مصرف طالبی

كسانی كه مرض قند دارند باید در خوردن طالبی جانب احتیاط را رعایت كنند و کمتر مصرف كنند.
كسانی كه ورم معده دارند، نباید در مصرف طالبی زیاده روی كنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *