گالری عکس شیرینی رولت

مواد لازم

آرد سفید ۱۲۰ گرم

شکر دانه ریز ۱۲۰ گرم

تخم مرغ ۴ عدد

عسل ۱ قاشق غذاخوری

وانیل ۱/۴قاشق مرباخوری

آب جوش ۱ قاشق مربا خوری

خامه فرم گرفته نیم کیلو

میوه مورد علاقه و چیپس شکلات

طرز تهیه

قبل از شروع به کارمون اول فر رو روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم می کنیم. سینی مخصوص رولت با اندازه های ۳۰ در ۴۰ سانتی متر رو کاغذ روغنی میندازیم، آرد رو سه بار از الک رد می کنیم و بعد با دقت سفیده های تخم مرغ رو از زرده هاش جدا می کنیم. حالا در یک کاسه مناسب یک مقدار زرده را با دور کند همزن میزنیم تا از لختگی در بیاد و بعد همزن رو روی درجه متوسط قرار می دیم و شکر رو کم کم اضافه میکنیم.

وقتی مخلوط تخم مرغ و شکر کم کم روشن تر شد و حالت کشداری پیدا کرد وانیل رو اضافه می کنیم.

حدوداً یک دقیقه دیگه به همزدنمون ادامه میدیم و بعد آب جوش رو اضافه می کنیم و بلافاصه دوباره مواد رو هم میزنیم.

حالا نوبت اضافه کردن یک قاشق عسلی هست که داشتیم. اضافه کردن عسل به این دلیل هست که رنگ رولت ما طلایی بشه. عسل رو اضافه می کنیم و بعد مجدداً مواد رو با هم به خوبی هم میزنیم.

حالا آرد رو که قبلاً الک کردیم توی سه الی چهار مرحله به مخلوط اضافه می کنیم و با لیسک به آرومی و با جرکت دورانی یا روبانی شکل،آرد رو به خورد مواد می دیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا هیچ ارد گلوله شد ای باقی نمونه.

وقتی مواد با هم مخلوط و یکدست شد، مخلوط رو موقتا کنار می ذاریم و میریم سراغ سفیده ها. همونطور که بارها توصیح دادم عمل همزدن سفیده یه مقدار حساسه و پف خوب سفیده به کاملاً تمیز و خشک بودن کاسه و پره های همزن و همچنین خالص بودن سفیده ها بستگی داره. مخصوصاً در تهیه رولت باید این نکات رو به خوبی رعایت کنیم چون در رسپی رولت از بکینگ پودر استفاده نمیشه و پف نهایی کیکمون با وجود خوب پف کردن سفیده خواهد بود. سفیده ها رو داخل یک کاسه نسبتاً عمیق می ریزیم. چون قراره افزایش حجم قابل توجهی داشته باشن.

حالا با دور تند همزن شروع می کنیم به همزدن. سفیده ها کم کم حجم گرفته و کاملاً ابری و سفید میشن و بافت منسجم تری پیدا می کنن. هم ردن رو اونقدر ادامه میدیم تا به مرحله قله نرم برسیم. تو این مرحله اگر کاسه رو برعکس کنیم نباید سفیده ها از ظرف بریزه.

تو این مرحله همزن رو خاموش می کنیم و حالا سفیده رو به مخلوط زرده ها اضافه می کنیم.

بعد از اضافه کردن سفیده مجدداً با لیسک و به آرومی مواد رو با هم فولد می کنیم تا پف سفیده نخوابه. سعی می کنیم به آرومی و با حرکت روبانی مواد رو کاملاً با هم یکدست بشن.

حالا مخلوط رو داخل سینی می ریزیم و با لیسک مواد رو در تمام قسمت های سینی به صورت یکنواخت پخش می کنیم. این قسمت رو با حوصله انجام می دیم تا بعد از پخت اسفنج آماده شدمون کاملاً یکدست باشه و یک قسمت نازک تر یا ضخیم تر از بقیه قسمت ها نباشه.

سینی رو خیلی آروم به کف آشپزخونه می زنیم تا حباب های هوا ازش خارج بشه. سپس اون رو داخل فر داغ قرار می دیم و فقط برای مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه بپزه. بیش تر این این مدت اسفنج رولت رو خشک و غیر انعطاف پذیر میکنه. بعد از این زمان پخت رولت رو از فر خارج میکنیم و یک مقدار که از حرارت افتاد بلافاصه اون رو از سینی خارج می کنیم و روی یک دستمال بزرک نخی قرار می دیم.

حالا رولت رو همراه با دستمال با هم رول می کنیم و حدوداً ۲۵ دقیقه اجازه میدیم تا خنک بشه.بعد از این مدت رولت رو همراه با دستمال به ارومی باز می کنیم و با روی اون رو یک لایه خامه فرم گرفته می مالیم و اگر دوست داشتیم با مقداری میوه خرد شده و چیپس شکلاتی روی فیلینگ میریزیم.

حالا مجدداً با کمک کاغذ روغنی با دقت رولت رو رول می کنیم. مواظب باشین تا موقع رول کردن اسفنج پاره نشه.

حالا رولت رو به سینی سرو منتقل می کنیم و با بقیه خامه فرم گرفته دور تا دور رولت رو پوشش می دیم و با پالت اضافه های خامه رو می گیریم و تا جائیکه می تونیم سطحش رو صاف می کنیم.

رولت رو داخل یخچال برای حداقل ۳-۴ ساعت قرار میدم و بعد در صورت تمایل با خامه فرم گرفته و یا گاناش یا شکلات خرد شده یا مغز آجیل خرد شده یا هر چیز مورد علاقمون تزیین و سرو میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *