گالری عکس شهر تنکابن

تنکابُن یکی از شهرهای استان مازندران در شمال ایران است. این شهر از سمت غرب به شهرستان رامسر، از شرق به شهرستان چالوس، از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز و از شمال به دریای خزر متصل است. مرکز این شهرستان شهر تنکابن است.

شهر تنکابن چهارمین شهرستان بزرگ مازندران است و پرجمعیت ترین شهرستان غرب مازندران است. وسعت این شهرستان ۲۱۴۰ کیلومتر است.

این شهرستان به عنوان مرکز جذب گردشگری مازندران تایید شده است. این شهر و شهرستان سرسبز لقب توریستی ترین، زیباترین و خوش آب و هواترین ناحیه شمالی رابرای خود به یدک می‌کشد. در سال ۱۳۸۵ در روزنامه اطلاعات به نام نگین درخشان شمال ثبت شد.. این شهرستان مرکز باغ‌های کیوی و پرتقال و چای است.. بزرگترین مرکز پروش و صادرکننده انواع گل ها و گیاه های زیبا و زینتی است.

پل چشمه كيله

این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۳۲۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. اين پل روي رودخانه دائمي (چشمه كيله) در فاصله ۱ كيلومتري از دريا در مركز شهر تنكابن قرار دارد. پل در سال ۱۳۰۹ توسط مهندسين آلماني و روسي شركت اشكودا طراحي و توسط معمار ايراني به اجرا درآمد و ساخت آن در سال ۱۳۱۱ به پايان رسيد. طول پل در فاصله بين هشت دهانه ودر بستر ۱۱۲ متر، ارتفاع آن از سطح جاده اصلي تقريباً ۵/۱ متر و عرض آن نيز ۷ متر است. قوس پل از نوع قوس بيضي كند است. در تمام جوانب پل شكل‌هاي تزييني از سنگ شبيه گل ديده مي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *