گالری عکس شهر باتومی گرجستان

شهر باتومی گرجستان شهری بندری می باشد که در کنار دریای سیاه قرار گرفته است. شهر باتومی گرجستان از طریق بندر ارتباطات تجاری و مسافرتی خود را با قاره اروپا ودیگر قاره‌ها انجام می دهد. باتومی گرجستان یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر و شهرهای قفقاز به حساب می آید که در سال های اخیر دولت گرجستان با برنامه ریزی های توریستی عالی این شهر را با تمام زیبایی هایش به دنیا معرفی کرده که موجب پیدایش طرفداران زیادی برای تور گرجستان شده است. از جمله پر طرفدارترین مراکز این شهر دریا و سواحل آن و همچنین بلوار اصلی شهر می باشد. از جمله جاذبه های گردشگری باتومی گرجستان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 دلفیناریوم باتومی

 آکواریوم باتومی: شاید ندانید اما این آکواریوم نیز خیلی پیش تر و در سال ۱۹۶۶ در شهر باتومی افتتاح شد. در این آکواریوم گونه های جالبی چون شیر دریایی کاسپین، سمور دریایی و لاک پشت های غول پیکر اقیانوس هند به چشم می خورد. البته که جذابیت های این آکواریوم به این موجودات محدود نمی شود و طیف متنوع و جذابی از ماهی های تزئینی و آکواریومی در برابر شما قرار می گیرند. در مجموع در آکواریوم باتومی ۶۰ گونه ماهی مختلف وجود دارد که هر کدام از دریاها و اقیانوس های مختلف آمده اند و در محیط مخصوص به خودشان نگهداری می شوند. جالب است بدانید که اگر ماهی ها در محیطی متفاوت از محل زندگی خودشان قرار بگیرند، امکان زاد و ولد و تخم ریزی ندارند. در حال حاضر در آکواریوم باتومی، نزدیک ۱۰۰ گونه مختلف ماهی وجود دارد که از دریای سیاه، آب های آزاد گرجستان و … آورده شده اند.

ساحل سحرآمیز؛ در نزدیکی بندر باتومی منطقه ای قرار دارد به نام اورکی که به آن ساحل، ساحل سحر آمیز یا ساحل مغناطیسی گفته می شود . باور بر این است که شنا کردن در این منطقه و آفتاب گرفتن بر روی شن های ساحلی منجر به درمان بیماریهای شخص می شود.

موزه‌ی فن‌آوری نوبل؛ این موزه شما را به سال‌های اوج باتومی، اواخر قرن نوزده و اوایل قرن بیستم که تجارت بین‌المللی نفت در این بندر رواج داشت و باتومی با سرمایه‌گذاری نوبل و روتسچایلدز در آن پیشتاز بود، می‌برد.

مرکزغواصی باتومی گرجستان: با مراجعه به مرکز غواصی باتومی این امکان را خواهید داشت تا ساعات هیجان انگیزی را با غواصی در آب های دریای سیاه تجربه کنید.در مرکز غواصی باتومی علاوه بر دریافت امکانات لازم، اگر تا به حال تجربه غواصی نداشته اید، ابتدا آموزش های لازم در آب های کم عمق به شما داده می شود و سپس این فرصت را خواهید داشت در دریا به جست و جو و گردش بپردازید. گفتنی است که غواصی در باتومی هم به عنوان تفریحات آبی باتومی و هم به عنوان جاذبه های باتومی بین مردم محبوبیت دارد.

پست های مرتبط

گالری عکس کلیسای سامبا در گرجستان
گالری عکس شهر تفلیس در گرجستان ۲
گالری عکس دریاچه لاک پشتها و لیسی در گرجستان
گالری عکس موزه استالین گرجستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *