گالری عکس دلمه برگ مو

دلمه برگ مو یکی از خوشمزه ترین انواع دلمه هاست که در همه شهرها و بین همه مردم محبوبیت داره و کمتر کسی رو میشه دید که این خوشمزه هارو دوست نداشته باشه. دلمه برگ مو رو در اواخر فصل بهار یعنی وقتی که برگهای انگور تازه و سرحال و نازک هستند درست میکنند. در اینجا میخواهیم مواد لازم و طرز تهیه این غذای خوشمزه رو توضیح بدیم. امیدواریم استفاده کنین و لذت ببرین…

مواد لازم

برگ انگور

گوشت چرخ کرده

لپه

برنج

سبزی دلمه

پیاز داغ

رب گوجه فرنگی- آب لیمو- نمک- فلفل- زردچوبه- شکر

طرز تهیه

ابتدا گوشت چرخ کرده و پیاز را با کمی روغن تفت میدهیم و سپس لپه و برنج نیم پز شده رو به مواد اضافه میکنیم و کمی مخلوط میکنیم. سپس سبزی و نمک و فلفل و زردچوبه را به مواد اضافه میکنیم و کمی تفت میدهیم.

مواد آماده شده را در برگهای شسته شده میپیچیم و در ظرف مورد نظر که کمی روغن در آن ریخته ایم میچینیمو سپس کمی آب اضافه کرده و روی حرارت قرار میدهیم. سپس سسی بدین ترتیب تهیه میکنیم: آب و رب گوجه فرنگی را در ظرفی مخلوط میکنیم و سپس  آب لیمو و کمی شکر و نمک و فلفل را اضافه میکنیم و کاملا هم میزنیم. وقتی آب داخل قابلمه در حال تمام شدن بود این سس را روی دلمه ها ریخته و اجازه میدیم تا کامل سس به خورد دلمه ها برود و آب آنها تمام شود. حالا میتوانید دلمه را در ظرف چیده و میل نمایید.

پست های مرتبط

گالری عکس دلمه برگ مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *