گالری عکس دلفین

دُلفین‌ها پستاندارانی دریازی از راسته آب‌بازسانان هستند که رابطه نزدیکی با نهنگ‌ها و گرازماهی‌ها دارند. اجداد این جانوران جفت‌سمانی بودند که نزدیک به ۵۰ میلیون سال پیش برای پیدا کردن غذا از خشکی به دریا وارد شدند. به صورت تقریبی ۴۰ گونه دلفین وجود دارد که در ۱۷ سرده گوناگون رده‌بندی شده‌اند.
بدن دلفین‌ها در طی میلیون‌ها سال به تدریج برای زندگی در آب تطابق یافته است. دلفین‌ها و دیگر آب‌بازسانان برای حرکت در آب باله دارند و دمشان همچون ایجادکننده پیش‌رانش کار می‌کند. بدنشان نیز به گونه‌ای است که برای شنای هر چه سریع‌تر در آب و ماندگاری برای مدت زمان بیشتر در آن با یک بار نفس‌گیری مناسب است.

دلفین ها خانوادگی زندگی می کنند. خانواده ی دلفینی معمولا توسط اعضای نر خانواده هدایت می شود. آنها برای ادامه ی زندگی به هم کمک می کنند؛ برای مثال وقتی یک دلفین به سن رشد می رسد، اعضای خانواده با تشکیل گروه یک مدرسه ی خانوادگی تشکیل می دهند و به او می آموزند که چگونه شکار کرده و خود را برای سفرهای دور و دراز آماده کند.
بزرگترین نوع دلفین «Orca» نام دارد و طول آن ها می تواند تا ۱۰ متر هم برسد.
دلفین ها لایه ضخیم چربی به نام «blubber» زیر پوست خود دارند که برای گرم ماندن به این چربی ها نیازمندند؛ البته دلفین هایی که در آب های سرد زندگی می کنند، این لایه ی چربی در آنها ضخیم تر است.
اما نکته مهم این است که هم اکنون دلفین ها در خطر هستند و انسان ها، بزرگترین خطر برای آنها به شمار می روند. آلودگی محیط زیست، سازه های مسکونی و ماهیگیری های بیش از اندازه، از مهمترین عواملی هستند که زندگی دلفین ها را تهدید می کنند. بسیاری از آن ها در تور ماهیگیری گیر می افتند یا به دلیل شکار بیش از حد ماهی توسط صیادان غذای کافی به دست نمی آورند.

پست های مرتبط

گالری عکس گربه های ناناز
گالری عکس جنگل سبز
گالری عکس نورهای رنگی
گالری عکس دنیای زیر دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *