گالری عکس درخت هلو

هلو گیاهی است درختی و کوچک با تاج پوشش گسترده به طول ۵/۳-۲ متر. درخت هلو معمولاً عمر کوتاهی دارد و تنها ۲۰-۱۵ سال دوام می آورد. طول عمر درختان هلویی که در باغ های پرورشی کاشته می شوند بسیار کمتر از این رقم است و معمولاً این درختان چیزی در حدود هشت سال عمر می کنند. برگ ها باریک و دارای راس نوک تیز هستند. برگ ها از نمای نیمرخ داسی شکل به نظر می رسند.

گل ها از صورتی کم رنگ تا قرمز جگری و ارغوانی متغیرند و قطری معادل ۵/۲ سانتی متر دارند. گل ها معمولاً به طور منفرد بر روی ساقه گل پدیدار می شوند. گلبرگ ها می توانند بزرگ و پرزرق و برق یا کوچک و کم جلوه باشند. گل از جوانه جانبی مستقر بر روی ساقه های یک ساله به وجود می آید.

زمانی بود که هلو و شلیل فقط در باغ های میوه پرورش می‌یافتند. اما امروزه از این درختان میوه درختچه‌های کوتاه قدی ایجاد شده است که برای یک حیاط گرم و آفتابگیر مناسب بوده و پرورش می‌یابد.به یاد داشته باشید که این گیاهان اصالاتاً مربوط به مناطق آب و هوایی گرم می‌باشند در نتیجه به زندگی در مناطق پر آب و مردابی عادت ندارند. از تخلیه راحت آب در گلدان خود مطمئن شوید و توجه کنید که گلدان شما سوراخهای متناسبی برای تخلیه آب اضافی داشته باشد.هلو و شلیل خیلی زود و پیش از بهار گل می‌دهند. برای همین باید به گونه‌ای جلوی از بین رفتن گل‌ها در اثر سرما و یخزدگی را گرفت. برای این کار آن‌ها را از اواسط زمستان به زیر پوشش و یا گلخانه انتقال دهید. درختانی که در گلدان پرورش می‌یابند بهتر است در آذر ماه به گلخانه‌های بدون حرارت منتقل شوند. این گیاه بین بهمن تا فرورردین گل می‌دهد که این زمان بسته به‌ نژاد و نوع آن می‌باشد.
در این فصل که گیاه به گل می‌نشیند به علت سرمای هوا حشرات کمی در هوا وجود دارند تا عمل گرده افشانی را انجام دهند برای همین می‌توان این کار را با کمک یک قلم موی نرم انجام داد. همین طور پاشیدن آب پودری روی گلهای گیاه به این عمل کمک می‌کند.

پست های مرتبط

گالری عکس گلهای زیبا (۲)
گالری عکس شکوفه گیلاس
گالری عکس گل صورتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *