گالری عکس درخت میوه اژدها

پیتایا یا دراگون فروت روی کاکتوسی به نام هیلوسرئوس رشد می کند که به نام «ملکه هنولولو» نیز شناخته می شود. میوه اژدها فقط در شب شکوفه می کند و گل هایش عموما بزرگ و سفید هستند.

این گیاه بومی جنوب مکزیک و آمریکای مرکزی است اما در کشورهای آسیای جنوب شرقی همچون ویتنام، تایوان، جنوب چین، ژاپن، فیلیپین و مالزی هم کشت می‌ شود.

چگونگی پرورش میوه اژدها
میوه اژدها تقریبا در اکثر نقاط دنیا قادر به رشد می باشد. در مناطق خیلی سرد میوه اژدها به محافظت نیاز دارد و نباید در دمای کمتر از ۸ درجه سانتی گراد نگه داری شود و در مناطق گرم با زمستان معتدل بهتر رشد می کند. دمای مناسب برای رشد میوه اژدها، درجه حرارت متوسط بین ۲۱ تا ۲۹ درجه سانتی گراد می باشد. گیاه میوه اژدها می تواند در شرایط خشکی زنده بماند، با این حال به نظر می رسد با دادن آب به صورت منظم به این گیاه، عملکرد آن بهتر خواهد شد و میوه های آن طعم بهتری خواهند داشت و باردهی آن نیز بیشتر می شود. خاکی که برای کاشت میوه اژدها مورد استفاده قرار می گیرد باید زهکشی خوبی داشته باشد تا آب به راحتی بتواند از آن عبور کند. میوه اژدها توسط بذر یا قلمه کاشته می شود، از دانه هایی که درون میوه اژدها است می توان برای کاشت گیاه جدید استفاده کرد. میوه اژدها در آفتاب کامل بهتر رشد می کند، هرچند این گیاه در سایه جزیی هم قادر به رشد است.
زمان کاشت
زمان مشخصی برای کاشت میوه اژدها در نظر گرفته نشده است. این کاکتوس زندگی طولانی دارد و می توان آن را در هر زمانی کاشت. فقط باید از نظر دمایی گیاه را تحت نظر داشت و نباید آن را در دمای کمتر از ۸ درجه سانتی گراد قرار داد. برای کاشت میوه اژدها با بذر بهتر است بعد از رفع سرما این کار انجام شود.
گل دهی و تولید میوه
باردهی می تواند در طول سال متفاوت باشد. در صورتی که گل دهی در تابستان باشد تولید میوه در پاییز و زمستان انجام می شود. گل های میوه اژدها گاهی اوقات دارای گلبرگ هایی با اندازه بیش از ۲۰ سانتی متر می شوند. گل میوه اژدها بسیار زیبا است و گلبرگ های بیرونی آن سفید و پرچم آن زرد می باشد. بهترین زمان برای دیدن گل ها موقع طلوع آفتاب است. گل ها معمولا در طول شب باز هستند، با این حال گل های باز در طول روز هم دیده شده اند.

پست های مرتبط

گالری عکس میوه اژدها (۲)
گالری عکس بازار سبزیجات
گالری عکس انواع میوه (۶)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *