گالری عکس درخت سرو و کاج

درخت سرو

درخت سرو از دیر باز علامت و نشانه ایران باستان بوده و در قالی‌ها، فرش‌ها و سایر هنرهای ایران نقش سرو بسیار دیده می‌شود. سرو نماد ملت ایران است، چنان که جبر زمانه سر او را خم کرده، اما در مقابل انیران کمر خم نکرده و استوار است. باین درخت بهعنوان یک درخت همیشه سرسبز و استوار حتی در سرما پایداری می‌کند. درخت سرو از هزاران سال پیش در ایران کاشت شده است و یکی از نمونه‌های کهنسال این درخت، سرو کشمر بوده‌ است که کاشت آن را به دست زرتشت دانسته‌اند که به دستور خلیفه عباسی قطع شد.

اکنون نیز نمونه‌های کهنسال دیگری از درخت سرو در جاهای دیگر ایران همچنان استوار است که مهم‌تر از همه، سرو کهنسال چند هزارساله در شهر ابرکوه یزد است که کهنسال‌ترین سرو جهان به شمار می‌رود.

درخت کاج

اج درختی متعلق به خانواده کاج ها است. حدود ۱۱۵ گونه درخت کاج وجود دارد که بر اساس نوع برگ ها، مخروط و دانه به ۳ زیر جنس (پایین جنس و بالای گونه) تقسیم شده اند. کاج ها در نیمکره شمالی یافت می شوند. می توانند در مناطق زیستی مختلف با آب و هواهای معتدل و نیمه گرمسیری زندگی کنند. کاج ها در ارتفاعات بیش از ۴۰۰۰ متری یافت می شوند. اما درخت کاج آثار مخربی دارد که عبارت اند از:

هیچ‌گاه گیاهی زیر درخت کاج رُشد نمی‌کند چرا که به گفته محققیق این درخت، باران‌های اسیدی دارد، چوب درخت کاج به دلیل شیره‌دار بودن در صنعت هم کاربرد زیادی ندارد؛ در حالی که ما درختانی داریم که به مراتب کمتر از کاج، آب مصرف می‌کنند و در عین حال مثمر نیز هستند.

پست های مرتبط

گالری عکس درخت کریسمس نمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *