گالری عکس توت سفید

این روزها به هر میوه‌فروشی‌ای که سر می‌زنیم با دیس‌های بزرگی که پر از توت‌های سفید و شیرین است‌ مواجه می‌شویم؛ میوه نوبرانه بهار که طرفداران زیاد و خواص درمانی بی‌شماری هم دارد.

درخت توت از درختان بزرگ و مرتفعی است که ارتفاع آن به ۲۰ متر و قطرش به یک متر می‌رسد. این درخت بومی چین است و در چین مرکزی و شرقی به صورت بومی وجود دارد. توت قرن‌ها پیش به اروپا برده شد. این درخت در آمریکا در اوایل دوران استقلال این کشور به عنوان منبع غذایی برای کرم ابریشم مورد استفاده قرار گرفت.

توت در اکثر کشورهای جهان ازجمله در نقاط استپی و شمال ایران کشت می‌شود و حتی به طور خودرو در جنگل‌های شمال ایران پراکنده شده است. تنها میوه درخت توت نیست که استفاده می‌شود. برگ توت در بهار برای تربیت کرم ابریشم و در پاییز به مصرف دام می‌رسد. چوب آن در مصارف مختلف نجاری و خصوصا تهیه تار و در شمال کشور برای طبقه‌بندی، تلنبار و همچنین مال‌بند برای گاوآهن برنج‌کاری به کار می‌رود. پوست شاخه‌های جوان نیز برای بسته‌بندی و بستن پیوند مورد استفاده قرار می‌گیرد. برگ درخت توت سفید، به عنوان تنها غذای کرم ابریشم، اهمیت اقتصادی ویژه‌ای ‌دارد و گاه درخت توت اساسا به همین منظور کاشته می‌شود.

خواص درمانی توت

پیشگیری از سرطان

افزایش طول عمر

تصفیه ی خون

تقویت کلیه ها

مفید برای معده و کبد

درمان یبوست

فواید توت سفید برای مو

مصرف توت در دیابت

آنتی اکسیدان قوی

فواید توت در کاهش وزن

موثر در درمان کم خونی

منبع غنی ویتامین B

منبع ویتامین A

فواید توت برای کودکان و سالمندان

موثر در درمان سرفه و آسم

مصرف توت در اسید اوریک بالا

میتوانید به منظور مطالعه بیشتر خواص و عکسهای شاتوت را در گالری عکس شاتوت، مطالعه نمایید.

 

پست های مرتبط

گوجه سبز ، نوبرانه بهاری!
کنگر و این همه خاصیت!
توت خشک و خواص بی نظیر آن !!
گالری عکس توت خشک

1 دیدگاه در “گالری عکس توت سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *