گالری عکس تخم شربتی

تخم شربتی گیاهی خودرو، یک ساله و شبیه به ریحان ولی با برگ ها و تخم های ریزتر است. ساقه های آن مربع شکل و گلش مایل به قرمز و صورتی است. این گیاه در اوایل بهار در کوهستان ها و بیابان ها می روید.نام های دیگر این گیاه:بادروج، تره خراسانی، اوقیمن، حوک، بورنگ، صریرا و بادروج ابیض می باشد.

خواص تخم شربتی:

تخم شربتی دارای مقدار فراوانی پروتئین، آهن، پتاسیم و کلسیم است و در عین حال آنهایی که در جذب کلسیم مشکل دارند بدانند یک ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی باعث انتقال کلسیم به استخوان‌هامی‌شود.

تخم شربتی برای درمان بیماری‌های تنفسی مفید است.

مخلوطی از آن با زنجبیل و عسل در درمان آسم، سرفه، سرماخوردگی، آنفلوانزا و برونشیت موثر است.

کم کردن وزن بدون گرسنگی کشیدن: دانه‌های ژلاتینی تخم شربتی بدون آنکه کالری داشته باشد تا مدت‌ها فرد را سیر نگه می‌دارد و به جای خوردن داروهای زیان آور برای کم کردن اشتها، می‌توان از تخم شربتی استفاده کرد.

نگهداشتن فشار خون متعادل: معمولاً بعد از خوردن غذا به‌ویژه غذاهای پر نشاسته، فشارخون بالا می‌رود و اگر تخم شربتی همراه غذا خورده شود مواد نشاسته‌ای به تدریج شکر موجود در خود را آزاد می‌کنند و به این ترتیب شما به طور تدریجی انرژی متعادل در طول روز خواهید داشت.

پیشگیری از دیابت: با متعادل نگهداشتن فشار خون، شانس ابتلا به بیماری دیابت کم میشود.

خوردن تخم شربتی باعث کاهش استرس می شود

تخم شربتی سرشار از مواد مغذی هست. منیزم، که به کاهش کورتیزول ( هورمون استرس ) کمک میکند. پایین بودن سطح منیزیم بدن باعث سردرد و خستگی می شود. تخم شربتی همچنین حاوی ترپیتوفان و آمینو اسید هست که میتواند به بدنتان کمک کند سروتونین تولید کند. سروتونین به بدن کمک میکند با اضطراب مبارزه کند و الگویی منظم تر داشته باشد.

طرز تهیه شربت تخم شربتی

تخم شربتی را داخل کاسه ای بریزید و به آن آب اضافه کنید.

پس از ۱۰ دقیقه دانه ها خیس خورده و لعاب دار میشوند. در این مرحله باید تخم شربتی ها را از آب جدا کنید ( این روش برای تمیز شدن تخم شربتی است تا شن های ریز و خاشاک از تخم شربتی جدا شوند ، این مرحله را ۲ بار دیگر تکرار کنید ).

پس از شستشو تخم شربتی را داخل پارچ بریزید و به آن آب سرد ، آبلیمو و شکر اضافه کنید ، خوب مخلوط کنید تا شکر حل شود سپس داخل لیوان بریزید و به آن تکه های یخ اضافه و سرو کنید.

نکته : در صورت تمایل میتوانید مقداری زعفران دم کرده نیز به این شربت اضافه کنید.

پست های مرتبط

فواید شربت تخم شربتی برای روزه داران!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *