گالری عکس بوته کدو

روش کشت کدو به صورت بذرپاشی مستقیم در زمین اصلی بعد از رفع سرمای بهاره در اواسط و یا اواخر اردیبهشت ماه آغاز می شود. البته ۱۵ ساعت قبل از کشت بذر آن را خیس می نمایند. بذرها در این روش در عمق ۲ سانتی متری از خاک کاشته می شوند.

فاصله ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی متر داخل ردیف ها و از ۱ تا ۳ متر در بین ردیف ها معمول است.

توصیه می شود در هر چاله دو عدد بذر ریخته و پس از این که بوته ها چهار برگه شدند یکی از آن ها که ضعیف تر است از نقطه تماس با خاک قطع شود.

تغذیه و خاک

خاک مناسب برای تولید زودرس کدو ها، خاک لوم با زهکشی خوب و دارای ماده آلی کافی می باشد. از خاک دارای بافت سنگین در صورت داشتن ساختمان خوب و زمین های نیمه سنگین با هوموس کافی نیز می توان برای تولید این محصولات استفاده نمود.

برای تهیه زمین در فصل پاییز طبق معمول شخم پاییزه زده می شود. سپس میزان ۲۵ تا ۳۰ تن در هکتار کود حیوانی به زمین اضافه می گردد و از آن جایی که ریشه های کدو در سطح ۱۵ تا ۲۰ سانتی متری خاک گسترش می یابند باید این میزان کود حیوانی را در این عمق با خاک مخلوط کرد.

مراحل داشت کدو

– دو الی سه مرحله وجین علف های هرز

– کود سرک در دو نوبت، نوبت اول زمانی که اولین میوه تشکیل شود و نوبت دوم یک هفته بعد از آن

– آبیاری

مراحل دوره داشت کدو تا حد زیادی به رقم بستگی دارد.

برداشت کدو

 زمان برداشت کدو تنبل و کدو حلوایی زمانی است که میوه از نظر رسیدگی به حداکثر کیفیت خود رسیده باشد. معمولا میوه های کدو تنبل و کدو حلوایی را در اواخر فصل پس از زرد شدن بوته و قبل از رسیدن سرما و یخبندان برداشت می کنند.

1 دیدگاه در “گالری عکس بوته کدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *