گالری عکس بوته کدو سبز

کاشت و پرورش کدو سبز فوق العاده آسان است و یکی از سبزیجات ایده آل برای کاشت در باغ می باشد. کاشت کدو سبز در میان کشاورزان بسیار محبوب است و یک بوته کدو سبز می تواند تعداد زیادی کدوی خوشمزه تولید کند. هنگامی که بوته کدو سبز شروع به دادن محصول می کند، تا موقع برداشت زمان کمی باقی می ماند و این برای باغبانان تازه کار بسیار خوشایند است.

چگونگی کاشت کدو سبز
ابتدا تصمیم بگیرید برای کاشت کدو سبز چه راهی را می خواهید انتخاب کنید. برای کاشت کدو سبز دو را وجود دارد: می توان از طریق بذر آن را کاشت و یا بوته های کوچک و آماده آن را از بیرون تهیه کرد و در زمین کاشت.
در زمان کاشت کدو سبز، شما می توانید بذرها را به صورت جوی و پشته ای یا به صورت خطی بکارید که بستگی به میزان فضای شما دارد.
آماده کردن خاک برای کاشت کدو سبز
قبل از کاشت کدو سبز، خاک را با مالچ و کود باغبانی مخلوط کنید تا مواد مغذی برای رشد کدو سبز تامین شود. pH خاک را تست کنید و در صورت لزوم آن را اصلاح کنید. PH مناسب برای رشد کدو سبز ۶ تا ۷٫۵ است. اگر PH بیشتر از این مقدار بود مقداری آهک به خاک اضافه کنید تا PH پایین آید، و اگر PH پایین بود خاک را با مقداری کود گیاهی مخلوط کنید تا PH به حد مناسب برسد. خاکی که کدو سبز در آن کاشته می شود باید زهکشی خوبی داشته باشد. اگر خاک شما زهکشی خوبی ندارد، مقداری شن به خاک اضافه کنید تا به زهکشی خاک کمک کند.
کاشت کدو سبز به صورت خطی 
دانه های کدو سبز را می توان بعد از رفع سرما در منطقه، کاشت. دمای مناسب برای کاشت کدو سبز ۱۳ دجه سانتی گراد است. در هر گودال دو یا سه بذر کدو سبز را در عمق ۳ سانتی متر با هم بکارید. فاصله گودال های کاشت را ۷۵ سانتی متر و فاصله ردیف ها را ۹۰ سانتی متر در نظر بگیرید. بعد از آن که دانه ها جوانه زدند و برگ واقعی تشکیل دادند، بوته ها را تنک کنید.
کاشت کدو سبز به صورت جوی و پشته ای
بعد از گدشت سرما خاک را به صورت جوی و پشته ای آماده کنید. به صورتی که پشته ها به اندازه ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر از زمین فاصله داشته باشند و عرض آن ها ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر باشد. فاصله پشته ها از هم را باید ۵۰ تا ۱۰۰ سانتی متر در نظر گرفت. روی پشته ها گودال هایی به عمق ۳ سانتی متر حفر کنید و در هر گودال ۴ یا ۵ بذر قرار دهید. فاصله گودال های کاشت را ۷۵ سانتی متر در نظر بگیرید. بعد از این که بذرها جوانه زدند و برگ واقعی تشکیل دادند، آن ها را تنک کنید و دو یا سه بوته قوی تر را نگه دارید.
شما همچنین می توانید ۴ تا ۶ هفته قبل از آخرین سرما، بذرهای کدو سبز را در خانه بکارید و بعد از این که سرما به طور کامل رفع شد، بوته های کدو سبز را به زمین اصلی منتقل کنید.

پست های مرتبط

کدو سبز و خواص بی نظیر آن !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *