گالری عکس بازار اصفهان (۱)

در کنار همه ی خوشگذرانی ها، یکی از تجربیات سفر، خرید سوغات در مقصد است که می تواند لحظات خوشی را برای شما فراهم کند. به هر گوشه ای از ایران که قدم بگذارید دنیایی از انتخاب ها برای خرید سوغات پیش رویتان قرار می گیرند و برای انتخاب مناسب تر، بهتر است قبل از سفر سوغاتی هایی که در مقصد انتظارتان را می کشند، بشناسید.

قلم‌ زنی عبارت است از تزیین و کندن نقوش بر روی اشیای فلزی به ویژه مس، طلا، نقره، برنج و یا به عبارت دیگر ایجاد خطوط و نقوش به وسیله قلم با ضربه چکش و بر روی اجسام فلزی.قلم زنی یکی از رشته‌های هنرهای سنتی ایران است که در دسته بندی، در رده هنرهای صناعی و در گروه فلزکاری قرار دارد.

صنعت قلم زنی در استان اصفهان از صنایع مشهور محلی است و اشیاء قلم زنی قدیمی که در اعلب منازل و مغازه های عتیقه فروشی یافت می شود، معرف این هنر محلی اصفهان است. اشیاء قلم زنی مانند سینی و گلدان و مجمعه های بزرگ مسی، برنجی، قوطی سیگار، نمکدانریال قاب عکس، انواع ظروف و بشقاب به وسیله استادان این فن همه روزه در مغازه های خیابان چهار باغ و اطراف میدان نقش جهان به گردشگران داخلی و خارجی عرضه می گردد. از نظر گردشگران خارجی، محصولات فلزی بهترین هدیه ای است که از اصفهان خریداری می کنند.

پست های مرتبط

گنبد جبلیه، بنای اسرار آمیز کرمان!
چرا سی و سه پل؟
کاخ اردشیر بابکان!
خانه ملاباشی در اصفهان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *