گالری عکس آووکادو

آووکادو، میوه‌ای به شکل گلابی و با پوستی به رنگ سبز بسیار تیره یا حتی سیاه و هسته‌ای نسبتا بزرگ است که پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۱۰ هزار سال قبل از میلاد در مکزیک رشد می‌کرده است! شاید این موضوع کمی برایتان عجیب به نظر برسد چون آووکادو چند سالی بیشتر نیست که پایش به کشور ما باز شده و هنوز خیلی از ما با طعم آن آشنا نیستیم.

نکاتی برای خرید آووکادو

قبل از هرچیز باید هنگام خرید آووکادو، به رسیده بودن آن توجه کنید. آووکادوی رسیده، سطح نرمی دارد و اگر آن را فشار دهید، فرو می‌رود. دقت کنید برای اینکه آووکادوی رسیده‌ای داشته باشید، باید پوستش کاملا تیره باشد. اما حالا اگر فروشنده فقط آووکادو با پوست سبز داشت نگران نباشید.

جالب است بدانید، آووکادو در تمام دنیا به صورت نرسیده و سبز رنگ چیده می‌شود و بعد از چیده شدن، مراحل رسیدن را طی می‌کند. پس می‌توانید آن را خریداری کرده و چند روز در فضای خانه یا جلوی نور آفتاب نگه دارید تا برسد و پوستش تیره و مشکی شود. بعد مورد استفاده قرار دهید.

خواص آووکادو

آواکادو مانند روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است. این ماده یکی از بزرگ ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه محسوب می شود.

آواکادو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و باعث سلامت سیستم عصبی می شوند.

آنتی اکسیدان «گلوتاتین» موجود در این میوه به کبد در تصفیه خون بسیار کمک می کند.

وجود سطح بالای فولات در این میوه می تواند خطر سکته قلبی در افراد مستعد را کاهش دهد.

خواص آووکادو خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۰۷ میلادی نشان می دهد که ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در آووکادو، احتمال ابتلا به سرطان های دهان، پوست و پروستات را کاهش می دهد. به علاوه ترکیبات موجود در آووکادو، عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می دهد.

طیف مناسب و باکیفیت چربی های مفید ریزمغذی ها و فیبرهای آووکادو به بدن تان کمک می کند تا میزان هورمون هایی را که به رشد عضلات و چربی سوزی کمک می کنند بالا ببرید.

پتاسیم موجود در آن، فشارخون را کاهش می دهد و مانع بروز سکته و بیماری قلبی می شود.

پست های مرتبط

گالری عکس میوه اژدها (۲)
گالری عکس آووکادو
گالری عکس میوه نان
گالری عکس میوه گاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *