نوزادان دوست داشتنی

اگر تازه صاحب فرزند شدهاید باید بگوییم، به دنیای پدر و مادرها خوش آمدید. در حال حاضر کوچولوی شما بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید ضعیف است و به کمک شما احتیاج دارد. با این حال نوزاد کوچک شما با تمام ضعفش توانایی این را دارد که با کدها و نشانههایی که از خودش نشان میدهد، شما را تبدیل به پدر و مادر فوقالعادهای کند. از آنجایی که فرزند شما از زمان تولد تا سه ماهگی، نوزاد محسوب میشود لازم است با مراحل رشد نوزاد در این دوره از زندگیاش آشنا شوید.

نیازهای اصلی نوزاد شما بعد از تولد

اصلیترین نیازهای کودک شما در دوره نوزادی تغذیه، خواب و آرامش داشتن است. در این دوران بچهها یاد میگیرند که دنیا محل قابل اعتمادی برای برای برآورده کردن نیازهایشان است. بهتر است که بچهها از همین دوران درست مثل بزرگترها الگوی مناسبی برای خوابیدن و غذا خوردنشان داشته باشند. هر چند که بچهها در این دوران در طول ۲۴ ساعت روز بارها و بارها شیر میخورند و نیازمند سیر شدن از طرف والدینشان هستند. شاید در نخستین روزهای ورودتان به دنیای پدر و مادرها خیلی از اتفاقات متعجبتان کند با این حال مطمئن باشید شما از پس رفع نیازهای فرزندتان به راحتی برخواهید آمد.

در این دوران درخواستهای کودک شما کم کم تغییرمیکند. پس برای کمک به او و رفع نیازهایش وقت صرف کنید و با یکدیگر بیشتر آشنا شوید.

نوزادان در ماههای اول تولدشان هنوز نمیتوانند بازی کنند اما مهمترین بازی و تفریح آنها در این دوره، کشف محیط اطرافشان با چشمها، گوشها و تک تک اعضای بدنشان است.

اگر فکر میکنید حرف زدن با نوزادان فایدهای ندارد سخت در اشتباهید. آنها از زمانی که در رحم مادر بودهاند صدای شما را میشناسند. بنابراین پس از تولد با شنیدن صدای پدر و مادرشان احساس آرامش میکنند. پس برای حرف زدن با فرزندتان وقت بگذارید و زمانی که آغوشتان است با او صحبت کنید.

نوزادان، افراد و اشیا با فاصلهای حدود ۸ تا ۱۰ سانتی متر که چیزی حدود فاصله  بازو تا صورتشان است را به خوبی میبینند.پس وقتی که بلندشان کردهاید به آنها نگاه کنید،با آنها صحبت کنید و برایشان آواز بخوانید تا خوب به چهره شما خیره شوند و تا زمانی که نوازششان میکنید شما را تماشا کنند.

بهتر است نوزادان را طاق باز بخوابانید و آنها را خیلی نپوشانید. همچنین چیز زیادی روی آنها نندازید و اتاقشان را بیش از حد گرم نکنید. توصیه ما به شما این است که پتوها وملافههای کرکی را از اتاق نوزادان خارج کنید.

فراموش نکنید اگر فکر میکنید مشغلهزیادتان باعث میشود کمتر برای فرزندتان وقت بگذارید حتما برای انجام کارهای خانهتان از کسی کمک بگیرید و وقت بیشتر صرف دلبندتان کنید.

پست های مرتبط

نوزاد و ویژگی هایی از او که باید بدانیم!
رنگ چشم نوزاد
دوقلوزایی و عوامل موثر بر آن
گالری عکس نوزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *