مرغ ها، حیوانهایی با شخصیت های متفاوت

مرغ‌ها موجودات کنجکاو و بسیار جالبی هستند. آنها قادرند موضوعات ذهنی پیشرفته را بفهمند و از تجربه‌های هم نوعان خود بیاموزند. آنها حتی دارای دانش فرهنگی هستند وآن را به نسل‌های بعد منتقل می‌کنند. آنها قادرند به دلایل منطقی خواسته‌های خود را کنترل کنند.

 مرغ‌ها روابط علت-معلول را خوب می‌فهمند و می‌توانند وجود چیزی را که پنهان شده است درک کنند. این قابلیت حتی در کودکان کوچک وجود ندارد.

 هر کس مدتی با مرغ‌ها سر و کار داشته است، به خوبی می‌داند که مرغ‌ها نیز مانند سگ‌ها، گربه‌ها و انسان‌ها شخصیت‌های متفاوت دارند. برخی از آنها شجاع، بی‌باک و اجتماعی هستند در حالی که برخی دیگر خجالتی و محتاط اند. برخی از مرغ‌ها از حضور انسان‌ها در کنار خود لذت می‌برند، در حالی که برخی دیگر گوشه‌گیر، خجالتی یا حتی ستیزه‌جو هستند. هر مرغ شخصیت منحصر به فردی دارد.

مرغ‌ها موجودات اجتماعی باهوش و خوش‌حافظه

در محیط‌های طبیعی، مرغ‌ها ساختارهای اجتماعی پیچیده‌ای تشکیل می‌دهند. این ساختارهای اجتماعی با نام “ترتیب نوک زدن” شناخته شده‌اند. هر مرغ نه تنها جایگاه خود را در این سلسله مراتب می‌شناسد و مطابق آن عمل می‌کند، بلکه قیافه و جایگاه بیشتر از ۱۰۰ مرغ دیگر را به خاطر می‌سپارد.

پرندگان سخن‌گو

مرغ‌ها از طریق قد قد کردن با همدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. آنها بیش از ۳۰ نوع آوا دارند و برای اعلام شرایط مختلف مانند رضایت، نزدیک شدن خطر و غیره از آواهای مختلف استفاده می‌کنند. مرغ‌های مادر، وقت را از دست نمی‌دهند و این آواها را حتی قبل از درآمدن جوجه‌ها از تخم به آنها یاد می‌دهند. آنها در حالی که روی تخم‌های خود می‌نشینند به آرامی قدقد می‌کنند، جوجه‌ها هم قبل از درآمدن از تخم با مادر و خواهران و برادران خود صحبت می‌کنند!

 

پست های مرتبط

مرغ، حیوانی با قابلیتهای خارج تصور!
خروس، پرنده ای سحرخیز!!
مرغ سوخاری، خوشمزه و سرشاز از کالری مضر
نحوه نگه داری مرغ و خروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *