خواص معجزه آسای فلفل چیلی

♦ فلفل قرمز سرشار از ویتامین c بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و اثر شیمیایی موادی که به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند را خنثی می‌کند.

♦ فلفل قرمز به واسطه دارا بودن ویتامین c موجب افزایش قدرت ایمنی بدن، استحکام لثه ها و دندان‌ها میشود.همچنین مصرف فلفل قرمز باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌گردد.

♦ تحقیقات نشان داده است که اسید بیرنگ کپساسین به عنوان فعالترین عنصر موجود در فلفل، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن میشود.این ماده همچنین خاصیت ضد اکسیدی (که سلولهای شما ار از آسیب دیدن محافظت می کند) و ضد باکتری دارد

♦ این فلفل طبیعت گرمی دارد که به دلیل وجود سطح بالای کاپسیسین در آن است. بیشتر فواید فلفل به دلیل وجود همین ماده است و عامل اصلی ایجاد گرما بعد از خوردن فلفل قرمز نیز هست.فلفل قرمز از دیر باز به عنوان دارو در مناطق مختلف آسیا بکاربرده می‌شده است.

♦ کرم یا پودر فلفل به عنوان نوعی مسکن می تواند در تسکین درد دندان، زونا، آرتریت، پسوریازیس و سایر انواع دردهای مزمن مفید باشد، هر چند ممکن است مصرف این ماده سبب سوزش یا خارش نسبی گردد، اما این عارضه به زودی از بین می رود.چون فلفل ابتدا با تحریک و سپس کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن مؤثر واقع میشود، لذا ممکن است درد کمی شدت پیدا کند، سپس باید ظرف چند روز اول مصرف، این اثر تا حد زیادی از بین برود.

♦ یکی از مهمترین خواص فلفل خاصیت ضدخونریزی آن است.در بعضی از نقاط دنیا در موارد اوژانسی برای بند آوردنخونریزی از آن استفاده می‌شود.

♦ فلفل قرمز برای قلب و عروق بسیار مفید است.هرچند که ضدخونریزی است اما بطور شگفت‌انگیزی سبب بهبود جریان خون و فشار خون می‌شود.فعالیت قلب را افزایش می‌دهد و به آن قدرت و انرژی می‌بخشد.

♦خاصیت شگفت‌آور دیگر فلفل، توانایی کنترل درد در بدن است.در واقع فلفل، گردش خون را بهبود می‌بخشد و در نتیجهمواد لازم برای بهبود را به هر نوع جراحت و زخم می‌رساند.به همین ترتیب اثر ضدالتهاب نیز دارد.

♦ به معده کمک می‌کند که فرایند هضم غذا را بهتر انجام دهد.(البته این درباره افرادی است که مبتلا به ناراحتی های معده نیستند).

♦ تحقیقات نشان داده است که فلفل قرمز در کاهش اشتها تاثیر بسیار داشته و استفاده از آن در رژیم غذایی نیز در کاهش وزن بسیار مفید و مؤثر است.

پست های مرتبط

فلفل قرمز و خواصی که نمی دانستید!!
گالری عکس سبزیجات تازه
گالری عکس بوته فلفل سبز
گالری عکس فلفل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *